menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kan mij helpen

Ga naar meest recente reactie

noepeke

Noepeke

Hallo iedereen,

ik heb enkele vraagjes.
vermits ik nog maar een leek ben in bloemschikken denk ik dat er hier wel mensen zijn die me zullen kunnen helpen .

ik heb ondertussen al wat materialen bijeen om te bloemschikken, schaar, mesje, draad enz..maar ik ben eigenlijk op zoek in de winkels of ze niet zoiets verkopen om netjes al je materiaal in op te bergen .
ik had me zo een werkbakje gekocht bij Brico waar normaal mannen hun vijzen etc. in kwijt kunnen maar al die vakjes zijn bijna te klein om iets in kwijt te kunnen van het bloemschikken.
Verkopen ze dus specefiek opbergmateriaal voor bloemschikkers of in wat bergen jullie de materialen zoal op ?

en weet er soms iemand of er een goede website is waar je planten en bloemen benamingen kan vinden ? Want soms koop ik iets in het tuincentrum ofzo en dan wil ik op het forum hier schrijvzn wat ik gebruikt hebt en weet ik nog eens de naam niet..of als ik dat stukje nog eens wil maken weet ik de benaming niet om het te bevragen in de winkel ofzo.

bedankt voor jullie hulp !

Groetjes,
Noepeke
dinsdag 20 november 2007 - 00:09
Jose47

Jose47

Hoi Noepeke,

Ikzelf heb mee en werkbak van Curver aangeschaft nogal een grote, en als de vakjes te klein zijn doe ik mijn spulletjes maar in grotere potjes die in de bak kunnen.

Wat ik persoonlijk ook een goede plantensite vind is www.neerlandstuin.nl , hier kan je de naam van je plant ingeven en meestal krijg je dan foto's en de nodige uitleg. Volgens mij kan je ook bij 'google' de naam van plant of bloem ingeven en vind je zo ook wel de nodige informatie.

Groetjes
Josée(47)
dinsdag 20 november 2007 - 12:43
hildavw

Hildavw

Dag Noepeke,
Ik zie dat je niet enorm ver van Reet woont.
Daar is AsterX, een doe-het-zelfcentrum met een (klein) tuingedeelte.
Daar hebben ze wel een enorm assortiment aan opbergmateriaal.
Ze hebben ook bloemschikgerief.
Misschien kan je er wel iets vinden.

groetjes

Hilda
dinsdag 20 november 2007 - 13:30
noepeke

Noepeke

Hey Hilda,

dankje voor de tip !

Aan Londerzeel is er ook een AsterX , daar kan ik wel eens gaan zien is trouwens een toffe winkel ook è

bedankt
dinsdag 20 november 2007 - 13:35
duimpje

Duimpje

hoi
ik heb een grote gereedsschapskist en daar duw ik ook alles in
en idd zoals pareltjes en zo duw ik in boterpotjes
en onder in mijn kist bladglans ,koord ,lint ,krammen ,eigelijk vanallees
en boven in dat bakje duw ik mijn ijzerdraad in en schaar ,mesje ,tandestikersen satestokers ,
oja en heb ook altijg een doek erin en een plastieke tafellakken !
groeten
dinsdag 20 november 2007 - 20:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon