menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krans op metaal

Ga naar meest recente reactie

louise

Louise

Hallo

Ik kreeg enkele cirkels in metaal om kransen te maken. IK heb ervaring met strokransen, maar dit heb ik nog nooit gedaan. De metalen cirkel is geen centimeter dik. Moet ik eerst een takkenkrans hierop maken?? Wie kan mij helpen? bedankt.
dinsdag 23 oktober 2007 - 22:17
TulipA

TulipA

Hoi Louise,

Je kan als je dat wilt de cirkels ook bekleden met mos.

Groetjes Lydia.
dinsdag 23 oktober 2007 - 22:25
hildavw

Hildavw

Heel lang geleden, toen ik nog kind was, heeft mijn vader eens een oud ijzeren wiel volledig omwikkeld met oude kranten, totdat hij de dikte had die hij wou om een adventskrans te maken, zoals dat toen de gewoonte was.
Die is zeker 30 jaar kunnen meegaan, als het geen 40 jaar was.
Eens je voldoende dikte hebt kan je hem dan verder bekleden met droog mos of takken of ranken, naargelang het gebruik.
Toen werden er elk jaar gewoon sparretakken rond gewikkeld, rode linten en rode kaarsen erop, eventueel hulst en klaar was Kees.

groetjes

Hilda
dinsdag 23 oktober 2007 - 22:31
Lysianthus

Lysianthus

Hey Hilda............dit roept zeker nostalgie bij je op............ik heb het niet meegemaakt maar zie het zo voor mij.
dinsdag 23 oktober 2007 - 23:59
Jose47

Jose47

Hoi Louise,

Je kan dit ook met takken of bladeren omwikkelen, je kan hiermee doorgaan tot je de gewenste dikte hebt bekomen.

Wij hebben op de bloemschikles eens twee metalen ringen omgevormd tot een eivorm, en hierrond, kris kras door elkaar ranken van de klimop geweven, en dan deze twee ringen aan elkaar gemaakt zodat er toch een ruimte overblijft. Hiertussen dan bloemen gestoken. 't was heel mooi,spijtig genoeg heb ik hier geen foto van.

Groetjes
Josée
woensdag 24 oktober 2007 - 14:52
hommeltje

Hommeltje

HOI louise
IK hoop dat w hem ,als hij klaar is hier kunnen bewonderen,ik kijk er naar uit.
woensdag 24 oktober 2007 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon