menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips voor hapjes

Ga naar meest recente reactie

nientje

Nientje

hallo, volgende week zit ik met een tuinfeest voor zo'n 20 personen, iemand komt ter plaatse met de barbecue maar nu zou ik graag enkele hapjes serveren bij het aperitiefje!!! wie kan enkele makkelijke tips geven, waar echt weinig werk aan is en niet van tevoren moet aan bezig zijn, want ik zit in mijn soldeperiode in mijn winkel en tevens uitverkoop dus het is echt superdruk zodat ik alle voorbereidingen tussendoor en op het laatste moet doen!!! ik wou eigenlijk niet juist maar een blokje kaas in stukjes snijden met nootjes en zoutkoekjes, dat zou idd het makkelijkste zijn, maar dat vind ik maar niks, dus alle tips zijn welkom!!
nientje
donderdag 29 juni 2006 - 10:15
hofknoeier

Hofknoeier

Het is er misschien de tijd niet meer voor maar dit is best lekker,rauwe witlofblaadjes met enkele garnaaltjes erop.
Of met kerstomaten tomatte-crevette maken,doorsnijden wat uithollen en enkele garnaaltjes erin en dwars op een cocktailprikker steken,of op een lepeltje serveren.
Is maar een idee hoor
donderdag 29 juni 2006 - 11:18
hofknoeier

Hofknoeier

Kijk eens bij soorten mini-tomaten op tuinadvies staan enkele goeie tips
donderdag 29 juni 2006 - 11:21
florentina

Florentina


nientje,

Een gemakkelijk vb. dat onlangs succes had: focaciabrood met een smeerseltje en wat
versiering

Focaciabrood kan je half afgebakken kopen in luchtdichte verpakking, de rechthoekige vorm
is de gemakkelijkste. Bak de broden af , snijd ze door ( horizontaal) en snijd ze in kleine
rechthoekjes. Die besprenkel je met olijfolie en smeer je in met pesto ( basilicum of tomaat).
De rechthoekjes plaats je even onder de grill. Daarna leg je er losjes schavelingen van
parmesankaas of flinterdunne plakjes ham op. Er kan altijd een olijfje of een stukje tomaat
bovenop.
Heb je een stevige mixer of een keukenrobot, dan zou je de dag voordien een mousse kunnen
maken van vis (of vlees), met bv. avocado of paddestoelen of gestoofde aubergine.
Wat sjalot, dragon, peterselie, basilicum en citroen zullen de smaak zeker pittiger maken.Je kan
de mousse maken met wat geklopte room, maar ook met yoghurt en wat olijfolie is het heel
smakelijk. Onder het mengsel kan je blokjes avocado mengen, of stukjes paddestoel of olijf.
Versieren kan met een partje citroen . Tenslotte steek je er een bladerdeegstengeltje in.

mvg florentina


donderdag 29 juni 2006 - 15:55
florentina

Florentina


nientje,

De tzatziki die je ook onder de rubriek van het koken vindt , kun je eveneens gebruiken;
Je zou die bv. ook in borrelglaasjes kunnen presenteren met wat versiering bovenop en
een hartig koekje of stukje volkorenbrood erbij.
Vegetariërs waarderen dat ook.

mvg florentina
donderdag 29 juni 2006 - 16:00
Catgarden

Catgarden

Ik heb al een paar keer bladerdeegrolletjes gemaakt en dat valt altijd in de smaak.

Je neemt bladerdeeg (die je zo koopt in de versafdeling van de supermarkt) en rolt die uit.
Het is de bedoeling dat je die bladerdeeg belegt (of besmeert) met 2 of meer ingredienten,
dan de deeg met ingredienten stevig oprolt,
de rol een uur in de frigo legt om het snijden gemakkelijker te maken,
de rol in plakken snijdt van een kleine centimeter,
en vervolgens de plakjes op bakpapier legt op een ovenplaat en in de oven steekt tot de deeg goudbruin wordt.

Ik heb al verschillende soorten beleg gebruikt :
- schellen gerookte zalm samen met smeerbare kruidenkaas en dille
- gerookt ham met smeerkaas en dunne schijfjes olijf
- ZIZ kaas (cheddar) en hesp en bieslook
- superdunne plakken mozarella met gedroogde tomaat, oregano en basiliek

Leg de plakjes niet te dicht op elkaar want ze zwellen nog tijdens het bakken. Welke temperatuur je de oven moet zetten weet ik niet meer vanbuiten, dat staat op de verpakking van je bladerdeeg.
Mijn geheugen laat mij in de steek hoe lang je die plakjes moet insteken, maar het is makkelijk te zien wanneer ze klaar zijn. Ik blijf gewoonlijk in de buurt omdat het rap van goudbruin naar zwart kan gaan

Het lekkerste zijn ze wel als je ze op voorhand klaarmaakt en nog eens op het moment zelf effkes in de oven steekt om op te warmen.
vrijdag 30 juni 2006 - 12:32
nientje

Nientje

bedankt voor de tips!!!
nientje
zaterdag 1 juli 2006 - 11:36
Geertje

Geertje

nog een lekker gemakkelijk hapje:
een kerstomaatje middendoor snijden daartussen een plakje mozarella en langs weerszijden een blaadje basilicum, alles vastmaken met een cocktailprikker. zeer fris en lekker en niet te veel werk
succes met je bbq
zaterdag 1 juli 2006 - 23:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon