menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Drogen jullie fruit in een electrische froger

Ga naar meest recente reactie

Lander

Lander

zijn er onder jullie die ooit al fruit gedroogd hebben?
Welk fruit kun je goed drogen?
Welke is de beste manier om te drogen?
Welk toestel is het best?
zaterdag 13 april 2013 - 20:22
Gehenna

Gehenna

Ja ik.
Naar het schijnt kan je alle fruit drogen. Heb appelen, peren, aardbeien, banaan, kerstomaten, en perzik gedroogd.
En champignons, kippewit, prei, kool en uien.
Je moet wel zorgen dat het echt droog is anders schimmelt het.
Heb een droger gevonden in de Gifi die verkocht werd als 'stoomkoker' aan de prijs van een stoomkoker.
Hetzelfde model word verkocht op brouwmarkt aan 99

Koken uit eigen Tuin

zondag 14 april 2013 - 16:23
Knorrie

Knorrie

Ik ben dol op gedroogde appelschijven. Vroeger droogde ik die aan een bamboostok die ik aan de schouw bevestigde, maar dit huis is vochtiger en de zolder is te stoffig.
Weet iemand waar in Belgi
maandag 20 mei 2013 - 14:25
myriam56

Myriam56

Ik vond op een franse site... tekst en uitleg.. de uitleg hoeft zelfs niet als je naar de tekeningen kijkt

Koken uit eigen Tuin

vrijdag 27 september 2013 - 08:20
myriam56

Myriam56

volgende tekening laat zien dat je door de krammen een soort van priem ( mischien breinaalden ?, van de zeeman daar zijn ze goedkoop ) en dan uiteraard glas op maat gesneden

Koken uit eigen Tuin

vrijdag 27 september 2013 - 08:23
baloe

Baloe

Belangrijk is dat je goed weet dat dit geen fruit zal opleveren net zoals je op markt bij de respectievelijk Marokkaanse standjes.
Dit droog/dehydratatieproces gebeurt via waterextractie door stijgende suikerconcentraties in de oplossingen.

Als je het gedroogde fruit ook lekker vind (waar alle reden toe is), doe gerust door
vrijdag 4 oktober 2013 - 12:02
myriam56

Myriam56

om verder op dit onderwerp in te pikken... ik heb me hier een electrische droger gekocht... niet in promotie.... aan 35 euro's, en ik kreeg dan nog eens 10 euro op mijn klantenkaart waar ik dan later naar believen iets kan kopen ( ook voedingsmiddelen of kleding )In Frankrijk zijn ze goedkoper nu nog hopen dat het ding goed zal blijven werken !
zaterdag 10 oktober 2015 - 16:04
baloe

Baloe

Is in ieder geval een goede investering.
Ik gebruik die vooral om kruiden (lavas, pepertjes, peterselie, munt, oregano, tijm,....) te drogen om zo de winter door te komen. Daar ben ik supercontent van. Het enige waar je mee met opletten is hoe weinig je moet gebruiken in vergelijking met de commerciele kruiden.
zondag 11 oktober 2015 - 09:40
myriam56

Myriam56

goeie middag Baloe... bedankt voor de fantastische tip..... voor mijn kleine hete peperkes is het de moeite niet... ik had er juist geteld 2 het was veel te warm in de tuin, tegen 11 uur meer dan veertig graden... te is ook niet goed hé.... dit jaar nog niet gebruiken... ik zie wel hopelijk volgend jaar !!
maandag 12 oktober 2015 - 13:02
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik kocht een "droogtoren, al een jaar of 8 geleden, in " de ton" een ijzewinkel in Aarschot, Vlaams Brabant
zondag 18 oktober 2015 - 17:36
Knorrie

Knorrie

Ik heb ondertussen een droogtoren via een duitse site gekocht, klarstein ofzoiets. En voor mijn verjaardag kreeg ik er ook 1, van op horeca XXL, met roestvrijstalen lades. Ik heb ze al veel gebruikt. Ook voor de pulp die uit de slowjuicer komt weer te drogen, dat is lekker voor thee
woensdag 27 september 2017 - 09:18
baloe

Baloe

Goed idee,... hoe die je dat met de pulp uit de slow juicer om er thee van te maken?
dinsdag 31 oktober 2017 - 16:11
Knorrie

Knorrie

Gewoon alles uitspreiden op een matje of bakpapier (aan de randen open laten voor luchtcirculatie) en drogen op 40 á 50 graden. Die van appel en gember is zeer lekker, die van ananas ook), je moet het dan wel nog wat verkruimelen, vermalen of knippen
woensdag 1 november 2017 - 09:55
mia_heyl7

Mia_heyl7

weer iets bij geleerd, bedankt Knorrie
woensdag 1 november 2017 - 17:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon