menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iemand reeds de groene knoflook gebruikt

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Met die dagen had ik groene knoflook gekocht ipv de bollekes. Het is een plantje (lijkt op bieslook maar dan met dikkere sprietels)
ik vind het heel goed, minder doordringend dan de bolletjes, maar toch blijf je heel goed de knoflooksmaak hebben. Het verwerkt zowel in warme als koude gerechten. Even fijn snijden zoals bieslook en de pot in op het einde van het gerecht, heb hem ook al goed laten meekoken, en ook al in een tomatenslade gesneden, verrukkelijk
zondag 7 januari 2007 - 13:51
Victor44

Victor44

Nigella,is dit geen Chinees bieslook wat je bedoelt i.p.v.groene knoflook?
Anders nog nooit gehoord van groene knoflook,of is dit iets nieuws?
Grtjs Mia
zondag 7 januari 2007 - 14:47
lacegarden

Lacegarden

Victor
dat is het ook. Dat kan je zelfs tussen bloemen zetten. Bij mij gaat het in hele grote plantenbakken tussen stekjes die ik trouwens van nigella gekregen had.
zondag 7 januari 2007 - 15:13
corrielat

Corrielat

van de chinese look heb ik zaad gekregen, er is mij verteld dat het lang duurt voor hij opkomt, is dat zo??
heerlijk in eigengemaakte eiersalade mmmmmmmm, jammie jammie, echt de moeite waard om te proberen, en smullen maar
zondag 7 januari 2007 - 15:27
Bowie

Bowie

Ja ik denk ook dat je Chinees bieslook bedoeld.
zondag 7 januari 2007 - 18:52
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Neeeeeeen ik denk het niet het is niet die chinese bieslook, die lijkt veel meer op de gewone bieslook maar met witte bloemetjes, die hebben we hier ook in de tuin.
Het zijn echt plattere brede sprietels van 1 cm en op het plastiek waar het in zat stond wel degelijk groene knoflook. Het blijkt nieuw in de handel volgens de verkoper (een plaatselijke Delhaize) . het komt ook echt uit een knol die op een bloembol lijkt. Het was tijdens de feestperiode te koop in de BIOafdeling
Als ik er aan denk, zal ik het morgen eens fotograferen.
zondag 7 januari 2007 - 22:18
lacegarden

Tekst aangepast

Lacegarden

zijn het kleine knolletjes, ail des ours? dat groeit in het wild in de bossen in frankrijk. Dat is overheerlijk. Waarschijnlijk hier ook. Of ail rocambole = of échalote d'espagne of in het duits Schlangen-Knoblauch dat kan ook , dat is zachter dan gewone look.

en daslook, dat is ook lekker , daar maak ik pesto van

ik heb dat in de tuin staan.
maandag 8 januari 2007 - 16:05
Nigella

Nigella

het loof is wel 1cm breed en plat
het komt uit knollen die precies lijken op een groot bolletje look
het is het originele verpakkingslabel
] imageshack.us][afbeelding verwijderd niet-https]

http:// [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 8 januari 2007 - 20:51
lacegarden

Lacegarden

ik weet het al,
plant gewoon een paar teentjes look in goede aarde, zet die op uw vensterbank

soms eens wat water geven, dat is het meer niet,

na een tijdje komt er uit die teenjtes van die platte groene stengeltjes, die knip je af en dat is alles. Ik mag niet zeggen knip die af, ik piets die af met mijn nagels.

Dat is doodgewone look, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ik heb zo jardinières vol staan, zelfs ons Pistache gaat daar van tijd tot tijd wat van eten. Wij eten dat met alles, met platte kaas, met soep, op ons patatten, op een boterham met hesp, in een croque monsieur.
maandag 8 januari 2007 - 22:05
Nigella

Nigella

ja ik dacht het al dat het gewoon met eenbolletje look in aarde te steken dit resultaat zou geven. In elk geaval vind ik het veel lekkerder dan de teentjes, Ik bedoel je kunt het echt bij veel gebruiken. Ik experimenteer maar en.....bedankt voor jouw tips
dinsdag 9 januari 2007 - 11:27
lacegarden

Lacegarden

ge moet niet wachten hé, steek maar al de lookteentjes die je ergens gekocht hebt in een pot, volgende week ga je al een groen puntje zien. Ik doe die dikke lookbol los en steek een stuk of 6 teentjes in een bloempot, je kan ook de jardinières gebruiken die je in de zomer benut.
Let op als je bootschappen doet: veel look komt uit china. Ik koop altijd de noordfranse(bij Auchan) heb die liever dan die chinese.
als je dan op straat iemand gaat tegenkomen en je hebt van die stengeltjes gegeten: let dan goed op de windrichting, want uw adem ruiikt even hard van knolletjes als van die stengeltjes.
suc6
dinsdag 9 januari 2007 - 17:25
Nigella

Nigella

zit mij hier krom te lachen met die windrichting van u, windrichting van voor en windrichting van achter in de gaten houden dus.
woensdag 10 januari 2007 - 13:54
Tine

Tine

Dat heb ik gemerkt. Gisteren heerlijke spaghetti gegeten met olijven ingemaakt met hele knoflookteentjes. Heerlijk was het. "s Avonds ging ik naar fitness en daar begon het. Onderweg moest ik een boertje laten en toen rook ik de knoflook al. Bij fitness heb ik iedereen gewaarschuwd om uit mijn buurt te blijven om niet flauw te vallen. Zelfs mijn transpiratie rook volgens mij. Dat doe ik dus nooit meer, hele teentjes opeten als ik ergens naar toe moet. Ik heb tussen de middag een laatste restje opgegeten maar hoefde alleen de hond uit te laten en verder nergens naar toe te gaan.

Tine.
woensdag 10 januari 2007 - 14:02
lacegarden

Lacegarden

veel , zelfs heel veel knoflook eten: je gaat veel minder verkouden worden.
woensdag 10 januari 2007 - 20:24
Adrienne

Adrienne

Ha tinne,

Ik dacht al da'k het gisteren hoorde donderen
woensdag 10 januari 2007 - 21:06
Tine

Tine

Adrienne, was het zo erg? Ik hoor het zelf niet omdat één oor dicht zit.Jonge, zullen ze gedacht hebben dat het onweerde?

Tine.
donderdag 11 januari 2007 - 00:02
Elma

Elma

Nigella,
Vorige week kocht ik in de supermarkt een rieten mandje met bolletjes knoflook. Dit bolletje bestond niet uit teentjes, maar was een vast bolletje. De smaak is wat minder sterk dan teentjes knoflook. Ik heb zo'n bolletje in vieren gesneden een met het rundvlees mee laten sudderen. Het werd lekker zacht en smaakte uitgesmeerd over het rundvlees verrukkelijk. Bedoel je soms deze knoflook? Ik kocht het uiteraard zonder loof.
Groetjes, Elma
vrijdag 30 maart 2007 - 20:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon