menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

LIMONCELLO en dan

anneke

Anneke

Hoi


ik heb al meerdere malen limoncello gemaakt maar vind het steeds jammer om de citroenen weg te gooien éénmaal de schil eraf is. Heeft er iemand een ideetje om ze alsnog te kunnen gebruiken?

Groetjes anneke
zondag 24 december 2006 - 16:01
Edith

Edith

Ik weet een heel lekker recept om je citroenen verder te verwerken. Doe het telkens ik limocello maakt.

Vin de Citron.

Je neemt 3 liter witte wijn. Voeg hier de 5 citroenen in schijfjes gesneden aan toe. Voeg 1 gespleten vanillestokje toe. Voeg tevens 500 gr witte suiker toe en als laatste een 1/2l alcohol van 50°. Dit alles laat je 1 maand trekken en daarna zeef je de vloeistof. Doe het nu in gesloten flessen en je hebt nog nooit zo'n lekker aperitiefje getrokken. Liefst wel gekoeld serveren.
dinsdag 2 januari 2007 - 17:21
anneke

Anneke

Ik weet een heel lekker recept om je citroenen verder te verwerken. Doe het telkens ik limocello maakt.

Vin de Citron.

Je neemt 3 liter witte wijn. Voeg hier de 5 citroenen in schijfjes gesneden aan toe. Voeg 1 gespleten vanillestokje toe. Voeg tevens 500 gr witte suiker toe en als laatste een 1/2l alcohol van 50°. Dit alles laat je 1 maand trekken en daarna zeef je de vloeistof. Doe het nu in gesloten flessen en je hebt nog nooit zo'n lekker aperitiefje getrokken. Liefst wel gekoeld serveren.



Onze alcohol is 95 graden kan da ook met die of moet het van 50 graden zijn.
K'zal het zeker eens proberen alvast zeer bedankt
anneke
dinsdag 2 januari 2007 - 20:54
Edith

Edith

Ja zeker, maar dan heb je maar 250 ml nodig. Dit doe ik overigens ook dikwijls maar dan met die van 90%
dinsdag 2 januari 2007 - 22:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon