menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vegetarisch

Ga naar meest recente reactie

linkin711

Linkin711

Hallo!

Ik ben sedert een paar jaar Vegetarier,MAAR

In mijn internaat gaven ze helaas geen vegetarisch eten.

Nu zou ik graag receptjes willen die niet te moelijk te maken zijn...

Heeft iemand ideetjes??
Niet perse met vegetarisch vlees ofzo!!
Veel groentjes ...

Jens
zondag 5 december 2010 - 22:28
cetinel

Cetinel

gewoon vegetarisch,of moet het veganistisch zijn? maw eet je wel melk kaas eieren etc?
zondag 5 december 2010 - 23:13
linkin711

Linkin711

Geen kaas , en enkel eieren en melk van de kinderboerderij ...geen youghourt,en pudding,etc Tenzij ik het kan maken met de eitjes en emlk van de kinderboerderij ...

Het is maar om wat ideetjes op te doen .

Jens
maandag 6 december 2010 - 09:19
cetinel

Cetinel

dan moet je mischien om te beginnen zelf kaas en joghurt leren maken als de melk van de kinderboerderij wel goedgekeurd is ,dan maak je daarmee best zelf je joghurt en kaas,daar kan je dan alweer wat meer mee he
maandag 6 december 2010 - 11:45
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik vind het lekker om een veggie omelet te maken, vb met winterpostelein of ander groentjes eerst roerbakken en dan de eitjes erover. Pasta is ook heel gemakkelijk en altijd lekker. Met quorngehakt kan je een veggie pasta bolognaise maken of gewoon een groentemix eronder.

Misschien een leuk boek voor op je verlanglijstje: De vegetarische studentenkookgids van Veltman Uitgevers b.v.

Groetjes, karen
maandag 6 december 2010 - 12:29
linkin711

Linkin711

Melk van de boerdrij indien er is..
Kaas eet ik gewoon helemaal niet...
yoghurt maak ik geregeld met de mensen daar en krijg ook regelmatig mee

Dat boek is zeer zeker intressant...voor de kerst van de ouders hé ...LOL

Dank je al voor de nuttige tips!!

Dat quorngehakt waar haal je dat?en kun je dat dan beter niet kruiden?

Jens
maandag 6 december 2010 - 12:45
Eniavaswen

Eniavaswen

Quorngehakt vind je in de grotere supermarkten. De meeste hebben tegenwoordig een redelijk uitgebreid veggie-assortiment. Bij Delhaize hebben ze bvb ook hele lekkere wortelpréparé. Quorn moet niet bijgekruid worden, da's al lekker van zichzelf.
Als je de afkomst van je producten heel belangrijk vind, kan je wss ook wel het één en ander vinden in de natuurwinkel, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
maandag 6 december 2010 - 13:37
linkin711

Linkin711

Ik zal deze middag eens wat boodschappen doen lijkt me!!!
Vanavond op het menu dan..SPaghetti met Quornbolognaisesaus !!

Ik ben reeds in natuurwinkels geweest maar daar zit IDD wel een prijskartje aan!!

Hartelijk dank al voor de info !!

Jens
maandag 6 december 2010 - 14:10
cetinel

Cetinel

vegetarisch alternatief hier voor spaghetti bolognese is gewoon gehakte groentjes: ajuin,paprika,wortel en een aubergine in de keukenrobot fijnhakken tot "gehakt" aanfruiten in olijfolie of boter en als het wat gestoofd is(constant roeren!) een blik tomatenpuree erbij,beetje water en kruiden met zout en italiaanse kruiden(thijm oregano look) proeven en bijkruiden naar smaak.
klinkt mischien raar maar heel lekker!deze saus kun je ook gebruiken om lasagne mee te maken.
ook heel lekker en goed voor de eiwitten zijn dingen als peulvruchten,erwten bonen kekers linzen etc....
maandag 6 december 2010 - 15:19
Eve

Eve

Wij doen nog steeds peper en zout op het quorngehakt. De quornschnitzels zijn ook lekker.

Wok wat gesneden paprika's (met of zonder quornstukskes) en doe die op een tortilla wrap met sweet chilli saus of een goeie tomato salsa - lekker, gezond en erg rap klaar!


maandag 6 december 2010 - 15:46
Mari

Mari

Nog een lekker receptje...vegetarische vol au vent: worteltjes, prei en selder in fijne stukjes snijden en stoven met een ajuintje en half groentenbouillonblokje of kruidentuiltje. Quornblokjes opbakken (het ander stukje bouillon verkruimel ik meestal over de quorn), witte saus maken en alles mengen. Je kan er ook nog champignons aan toevoegen...ook lekker is om de groenten te vervangen door aspergestukjes

Groetjes Mari
maandag 6 december 2010 - 16:08
linkin711

Linkin711

HMM heerlijk om al dat lekkers te lezen !!

Staat allemaal genoteerd om eens te proberen!!!

En ja hoor, Moeder heeft ingestemd om die boek te halen voor me!!

Héhé

Jens
maandag 6 december 2010 - 16:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon