menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zevenbladpesto

Ga naar meest recente reactie

Rita1960

Rita1960

Een lekker pestorecept van een "plaag" in de tuin...

2 handen vol van het lekkere zevenblad, 2 tot 4 tenen knoflook (afhankelijk van je smaak m.b.t. knoflook), flinke hand vol cashewnoten of pijnboompitten of walnoten, olijfolie en een beetje zout (en eventueel iets peper)
alles in de blender en erg lekker op een geroosterd (stok-)broodje/ toastje of door de pasta!

groetjes,

Rita

btw: ik wil je volgend jaar wel gedroogd zevenblad toezenden.. kun je eens proberen...
dinsdag 9 november 2010 - 20:52
Mandy

Mandy

En de pecorino?????


Ik maak het met de geijkte blaadjes van de basilicum maar HELAAS heb ik geen 7-blad in de tuin, dus kan ik niet gaan uitproberen.... zou het ook lukken met de "pispotten" die heb ik nl in een stukje tuin voldoende
zaterdag 13 november 2010 - 17:50
Rita1960

Rita1960

Helaas geen zevenblad in je tuin???

wees er maar blij om..

en die "pispotten" bedoel je daar de haagwinde mee?? zo ja.. geen idee of deze eetbaar is

en wat met de pecorino... gooi jij er nog deze kaassoort door??

zaterdag 13 november 2010 - 20:24
Mandy

Mandy

Gelukkig geen 7-blad maar wel hagewinde helaas......maar gelukkig maar op een klein plekje....



75 gram basilicum
2 eetlepels pijnboompitten
50 gram peccorino Sarde
3 teentjes knoflook
dat alles mengen en vervolgens ongeveer 6 eetlepels GOEDE oloijfolie doorheen.

Beter is het om niet te mixen maar een vijzel te gebruiken, crushed beter en geeft een betere smaak en dan ziet het er ook niet "verfachtig" uit...
Je kunt ook een snufje zout en wat druppeltjes limoenensap/ wijnazijn toevoegen.... heerlijk
Wat walnoten bij de pijnboompitten is ook erg lekker en als je nou ook nog de knoflook in schil verhit wordt ie een stuk zachter van smaak....NOOOG lekkerder...



zaterdag 13 november 2010 - 20:41
Rita1960

Rita1960

Die gaan we ook eens proberen! en ook met de vijzel.. staat hier bijna toch maar ongebruikt.

zaterdag 13 november 2010 - 20:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon