menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pseudo wildschotel

Ga naar meest recente reactie

jp

Jp

Wie de jagers minder in het hart draagt, maar toch graag een klassieke "wild"-schotel heeft, hier volgt een eenvoudig gerecht dat een wildschotel benadert van smaak.

Laat 1 kg (voor 4 ppn.) varkensfricassee (stoofvlees), in blokjes gesneden 12 u. marineren.
Marinade : rode landwijn, 1 selderij tak, 2 wortels grof gesneden, 1 ui doorprikt met kruidnagels, enkele takjes peterselie, tijm & laurierblad, een greep peperkorrels.

Dep het vlees droog, bak aan in bakboter of neutrale olie. Bestrooi met wat bloem, zeef de marinade en voeg toe tot het vlees onderstaat. Draai het vuur lager en laat gaarstoven. Bijkruiden met peper & zout. Opdienen met puree, kroketten, polenta,...

Klassieke afwerking : 12 gedroogde abrikozen & 2 eetlepels rozijnen laten zwellen in warm water, voeg ca. 10 min. voor einde stooftijd deze uitgelekte vruchten toe.
Variatie : vervang het gedroogde fruit door een tweetal eetlepels rode bessengelei.

Een armen mensenrecept uit de bergen van Italië.....
zondag 19 november 2006 - 20:05
Tine

Tine

MMmmmmmmm, dat lijkt me heel lekker. Van de week maar eens proberen.

Tine.
zondag 19 november 2006 - 22:51
Nigella

Nigella

ziet er lekker uit
heb je een idee hoe lang het moet op staan?
maandag 20 november 2006 - 17:54
lisa

Lisa

klinkt heel goed ,helaas eet ik geen varkensvlees ik zal het recept wel met ander vlees
probeeren
dinsdag 21 november 2006 - 09:01
jp

Jp

Gaarstoven is toch wel een uurtje per kilo vlees (afhankelijk van de grootte van de blokjes en van de hoogte van het vuur). Na de gaartijd laten "trekken" (zoals stoofvlees of bolognese saus) komt de smaak ten goede.
donderdag 23 november 2006 - 14:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon