menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heerlijke ovenschotel

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

wat samengeflansd maar superheerlijk

voor 8 pers
1500gr mager gehakt
1 courgette (tussen de 2 van grootte)
5 wortels
3 grote preien
2 uien
3 rode paprika's
gekookte aardappelen (hoeveelheid volgens eigen zin)
1 pakje geraspte kaas
4 dozen gepelde tomaten in stukjes (of eigen kweek)
bakboter of olie
Chilisaus
peper en zout

aardappelen in dunne schijven snijden
courgettten wassen en in kleine stukjes snijden , prei in fijne ringen snijden, ui en paprika in kleine
stukjes, wortelen grof geraspt

alle groenten garen (in stoomkoker = het het minst vet)

het gehakt flink aanbakken en voortdurend losroeren (zoals voor spaghettisaus). Als het goed doorbakken is een hele grote geut chilisaus bijdoen en nog wat laten meewarmen, vuur uitdoen

alle groenten mengen met het chiligehakt en een beetje peper bijdoen

2 ovenschalen nemen (hoge)
een laag aardappelschijfjes, een laag groentengehaktmengeling, opnieuw aardappelen en weer groentengehakt, eindigen met aardappelen

Tomaten laten uitlekken maar sap opvangen, (tomaten in kleine stukjes doen als je volle tomaten hebt). leg die stukjes als laatste laag

een witte saus maken met boter, bloem en melk, peper en zout, doe er ook het sap van de tomaten bij, je bekomt een licht roze saus. Meng er een derde van je geraspte kaas onder

doorprik hier en daar door tot op de bodem van je ovenschotel zodat de saus een beetje tot daar loopt. Overdel het geheel met de overgebleven kaas.

Dit recept kun je op voorhand maken en vb voor het in de oven gaat enkel nog je saus bereiden.

oven op 200°C +- een uur met de voorverwarmingstijd er bij (afhankelijk van je oventype)

een aanrader , smakelijk
maandag 6 november 2006 - 16:50
WillyN

WillyN

Als ik die tomaten laat uitlekken en er alleen het sap van gebruik in de saus, nadat mijn groenten gemengd zijn, wat doe ik dan met mijn tomaten ??????
zaterdag 11 november 2006 - 17:52
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

oei in mijn snelheid zal ik vergeten te zeggen zijn, dat je die in stukjes snijdt en als laatste laag in je schotel legt, daarop komt je saus

aangepast ondertussen
zaterdag 11 november 2006 - 19:37
Tine

Tine

Nigella, dat had je niet vergeten hoor te zeggen hoor.

Tine.
zaterdag 11 november 2006 - 19:58
alice123

Alice123

Nigella, als ik dat recept lees komt het water mij in de mond!
Deze week probeer ik dat en liefst voor twee dagen.


alice123
zondag 12 november 2006 - 22:35
julia

Julia

nigella dat moet wel lekker zijn spijtig dat mijn gezin zo klein is geworden anders zou ik het direkt
proberen ik proef het al mmmmmmmmm
maandag 13 november 2006 - 18:28
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Julia
je kunt gerust de hoeveelheden halveren, wij hadden hier nog over en we hebben het gediepvriesd (zonder saus) en gisteren gewoon laten ontdooien, vers sausje er over en klaar is kees

Tine, is ondertussen al aangepast
dinsdag 14 november 2006 - 08:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon