menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knolvenkel

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

Wat kan ik allemaal doen met mijn knolvenkel,de eerste keer dat ik die aanplant.

Groetjes Fons.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 2 oktober 2006 - 21:39
Nigella

Nigella

Fons wat een schitterende venkel, hier staat hij er maar poverkes bij.

Wij eten venkel graag rauw (heel dunnetjes gesneden) met een goed zuur (citroen) vinigraitje

Maar je kunt ze halveren en ook stomen of koken en dan met een kaassaus (en lekker bruin korstje- subliem)
dinsdag 3 oktober 2006 - 19:54
hugo

Tekst aangepast

Hugo

bij mij gaat in elke pot soep (wel een pot van 10l, wordt verdeeld voor in te vriezen) twee venkels, mooie oogst Fons, bij mij was hij dit jaar niet zo dik als anders

groetjes
dinsdag 3 oktober 2006 - 19:59
Fons

Fons

Had ergens gelezen stevig bemesten en veel water wat nodig was op droge zandgrond wat ik dan ook gedaan heb met dat resultaat, had ze ook geplant in een klein voortje.

Groetjes Fons
dinsdag 3 oktober 2006 - 21:38
alice123

Alice123

Samen met wortelen klaarmaken geeft een lekkere smaak en ruikt heerlijk!

grtjes

a..123
dinsdag 3 oktober 2006 - 22:12
Geertje

Tekst aangepast

Geertje

ik stoof de venkel eerst wat aan en dan met een beetje (niet te veel) kippenbouillon volledig garen - heel eenvoudig maar superlekker en dan vooral met gebakken aardappeltjes
woensdag 4 oktober 2006 - 18:45
louise

Tekst aangepast

Louise

hallo

Bij ons is het vaak venkelsoep : ajuin en venkel stoven, (soms courget bijvoegen) lichte bouillon bijvoegen, mixen. Als er nog fris groene takjes zijn: fijn snipperen en juist voor opdienen erover strooien.
Ik knip soms alleen de groene takjes om als "kruid" bij een salade of op een visschotel te leggen. Het groen smaakt zeker zo intens als de knol.

Ik voeg venkel vaak toe aan mijn tomaten-groenten mengsel voor de spaghetti.
woensdag 4 oktober 2006 - 20:30
Bowie

Bowie

Fons welke soort venkel is dat?
donderdag 5 oktober 2006 - 15:42
Leentje

Leentje

Fons,

Verdekke dat is pas venkel.

Groetjes,
Leen
donderdag 5 oktober 2006 - 17:04
Fons

Fons

Gewoon zakje venkelzaad aangekocht bij aveve,moet wel later in het sezoen gezaaid worden anders gevaar voor doorschieten, zaaidatum vermeld op pakje, heb eerst gezaaid later uitgeplant.

Groetjes Fons.
donderdag 5 oktober 2006 - 21:04
Anke

Anke

Mmm, dat ga ik ook eens proberen. komt daar veel viezigheid op af zoals rupsen e.d. of blijft dat gevrijwaard van ongedierte?
Een lekker recept is de gegratineerde venkel van carluccio: venkel in 4 snijden, stomen of koken en dan gratineren in de oven met een laagje parmesan, chapelure, look en een klontje boter, heerlijk!
vrijdag 6 oktober 2006 - 09:10
Fons

Fons

Verse venkel klaargemaakt,eerst laten koken in kippebouillon duurt wel even vooralleer venkel beetklaar is, daarna een roux gemaakt met het kookvocht,room en kaas toegevoegt, de venkel in een vuurvaste schotel,
hierover stukjes beenhesp daarover de roux, dit afgedekt met kaas en chapelure met klontje boter ,alles 5 min onder de grill, lekker met gegaarde patatjes.

Groetjes Fons.
vrijdag 6 oktober 2006 - 18:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon