menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pepers

Ga naar meest recente reactie

koen

Koen

Hallo

Wat doen jullie met de pepers die je gekweekt hebt? Kan je die drogen of bewaren op de een of andere manier?

Groeten, Koen
donderdag 31 augustus 2006 - 22:16
annd6

Annd6

Koen,
je moet eens kijken onder de topic groenten en dan naar oogst van vandaag. Maxpowa heeft daar verschillende ideetjes staan voor pepers.
Groetjes,
Ann
dinsdag 5 september 2006 - 12:18
Nigella

Nigella

Misschien een tip voor Maxpowa om het hier op het forum te zetten hoe we ze kunnen opleggen in olie.
donderdag 7 september 2006 - 23:10
Lynn

Lynn

Zelf maak ik veelal sambal van de pepers (heb er ook zoveel in de kas ), de chili-pepertjes droog ik, en van de madame-jeanettes en aji umba etc maar ik surinaamse chutney voor bij de roti enzo, erg lekker!

De pepers gooi ik ook vaak in de diepvriezer hoor, en elke keer als ik iets nodig heb, snijd ik er wat af (die hele hete heb je maar weinig nodig, zeker met kleine kinderen in huis hihi) en de rest gaat terug.

groetjes,
Lynn
vrijdag 8 september 2006 - 11:14
Tine

Tine

Lynn, hoe maak je die chutney? Ik ben stapel op roti met kip massala, die maak ik ook zelf, alleen de chutney ken ik niet. Kan je me het recept geven?

Tine.
vrijdag 8 september 2006 - 11:47
Stijnn

Stijnn

Dag tuinvrienden,

waar kan ik het beste vragen achter zaad van pepers. Ik zou graag de pikante madame jeanette of Habanero willen kweken.


mvg
maandag 2 augustus 2010 - 09:27
CorrieJ

CorrieJ

Ik leg ze in in azijn.
Ik kook de azijn met wat suiker en giet deze over de pepers die ik in potten heb gedaan.
Ik haal wel de zaden eruit.
Ik laat de potten een aantal maanden staan en gebruik ze bij bv nasi of bami.
Ik heb ze vorig jaar gedroogd, touwtje door pepers en op zolder opgehangen.
woensdag 4 augustus 2010 - 11:31
martinev

Martinev

Vorig jaar heb ik mijn pepeertjes ook aan een draad geregen en op zolder gehangen om te drogen maar ik heb die later allemaal mogen wegggooien. Reden ? Wij hangen onze was altijd te drogen op de zolder en ik veronderstel dat de drogende pepertjes telkens vocht van het wasgoed opnamen en op de duur begonnen te rotten. Als ik ze in de veranda of de garage te drogen hang, heb ik dat probleem totaal niet.
woensdag 4 augustus 2010 - 16:41
martinev

Martinev

Heeft iemand van jullie al 'rode' pepertjes ? Er hangen er enorm veel aan de planten maar ze blijven groen....
woensdag 11 augustus 2010 - 07:47
cetinel

Cetinel

af en toe 1 rood pepertje....niet om over naar huis te schrijven dus,maar mijn pepertjes eet ik ook groen.
enkel degenen die ik ga drogen moeten rood zijn,ik heb er al een dee opgeegd in azijn en wil ook eens saus van maken...
dinsdag 31 augustus 2010 - 11:53
dries944

Dries944

Weet iemand welke peper het strafst is ,de groene die onrijp zijn of de rode die rijp zijn?? Gaat over de spaanse peper.
Meneer google geeft tegenstrijdige antwoorden.
maandag 9 augustus 2021 - 22:39
Dany

Dany

Ik denk niet dat het veel verschil geeft wat wel een rol speelt zijn de zaadjes als je die mee gebruikt in je gerechten zal het veel pikanter zijn.
dinsdag 10 augustus 2021 - 11:31
dries944

Dries944

Ik heb hier een spaanse peperplant staan die ik gekocht heb in aveve.
Gisteren een grote(+10cm) groene peper volledig in de spaghetti gedaan en die is totaal niet pikant! Ik gebruik die met zaadlijsten en al. Zo raar.
Verleden jaar een chilipeperplant in de aldi gekocht die echt pikante pepers gaf.
Dacht dat chili- en spaanse pepers hetzelfde waren??
dinsdag 10 augustus 2021 - 14:55
Dany

Dany

Er bestaan pepers die totaal niet pikant zijn, welke weet ik niet maar er bestaan veel soorten pepers.
dinsdag 10 augustus 2021 - 15:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon