menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blad van de koolrabi

Jules

Jules

Onlangs las ik dat men ook het blad van de koolrabi kon gebruiken in de keuken. Men schreef er echter niet bij wat en hoe (op koude schotel? in stoemp? in soepen?) Heeft er iemand ervaring mee en wat is uw appreciatie?
zondag 28 september 2008 - 13:35
Rita1960

Rita1960

Hoi Jules,

Dat je het blad van de koolrabi ook kan gebruiken in de keuken dat wist ik niet! Heb je nog enig idee waar je dit las?
Want ik ben heel erg nieuwsgierig!
Ben trouwens een groot liefhebber van koolrabi.

groetjes,

Rita
zondag 28 september 2008 - 17:55
Jules

Jules

Hello Rita,
Waar ik het gelezen heb, weet ik niet meer. Wel wat er geschreven stond, nl. 'men kan de blaadjes van de koolrabi hakken'. Maar er stond dus niet aangegeven om wat mee te doen. Vandaar mijn vraag. Nu ondertussen heb ik wel op internet gevonden dat de bladeren van de koolrabi 'op dezelfde manier bereid worden als spinazie'. Voila weer iets dat we weten. Dus zeker eens proberen met de plantjes die ik nu nog staan heb.
Ik lees dat je een groot liefhebber bent van koolrabi; mag ik dan nog een bijkomend vraagje stellen. Thuis bereid ik koolrabi meestal zoals bloemkool. Ik vind het trouwens lekkerder. Maar moest je me een ander goed recept kunnen bezorgen, zou ik je hiervoor zeer dankbaar zijn.
zondag 28 september 2008 - 22:18
Rita1960

Rita1960

Oke Jules,

Dus koken met iets water en een beetje zout. Zal het volgend jaar dit eens proberen.

Wij eten de koolrabi met een kaassaus.. ook lekker.

Koolrabisla: Koolrabi wassen,schillen en raspen, mengen met: creme fraische, citroensap,suiker en beetje zout en fijn gesnedenkruiden (naar keuze) mengen en eten maar.

Koolrabi-radijzen-salade: Koolrabi schillen,wassen,raspen, radijsjes in plakjes, slasaus: slaolie: azijn,
kruiden fijngesneden, zout, peper, suiker,
Alles mengen en laten intrekken ( en je kunt er ook nog een klein uitje/knoflookje er aan toevoegen)

groetjes,

Rita
maandag 29 september 2008 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon