menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenten invriezen

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

Wie heeft er ervaring met het invriezen van courgettes? Wij zijn dol op gegrilde courgetteplakjes, maar ik vraag me af of die niet heel erg waterig worden. Ik veronderstel dat je ze dan toch zeker niet mag blancheren? Voor komkommer eigenlijk dezelfde vraag, maar dan zal het vnl voor soep zijn, of blijft die knapperig?
Alvast bedankt,
Anke
woensdag 9 augustus 2006 - 17:33
louise

Louise

Hallo

courgettes, komkommer en pompoen vriezen we in om de soep te dikken.
woensdag 9 augustus 2006 - 18:42
martine

Martine

ik vries ze ook alleen in om in de soep te doen, en ik blancheer de courgette wel eerst.
Martine
woensdag 9 augustus 2006 - 20:31
annd6

Annd6

Ja, ik gebruik ze dan ook nog maar enkel in de soep, want ze worden inderdaad wel waterig.
Ann
woensdag 9 augustus 2006 - 20:44
Adrienne

Adrienne

Ik gebruik ze in de soep en spagettisaus.
Maar ik blancheer ze niet.
gtjs adrienne
woensdag 9 augustus 2006 - 20:47
cetinel

Cetinel

als je gegrilde courgetteplakjes wil moet je ze niet invriezen
je kan ze wel na ze te grillen in de olie zetten....dan blijven ze ook goed voor een tijdje.
woensdag 9 augustus 2006 - 22:16
Victor44

Victor44

Ik snij ze wel in kleine stukjes en vries ze rauw in om in de wok te doen samen met andere groenten. Heb dit verleden jaar ook gedaan ,en met zeer goed resultaat.Wel zeer jonge courgettes zonder de pitten,eigenlijk voor de pitten zich vormen.
Grtjs Mia
donderdag 10 augustus 2006 - 21:42
Anke

Anke

Ok, bedankt allemaal voor de tips!
vrijdag 11 augustus 2006 - 11:30
annd6

Annd6

Ja, dat rauw invriezen ga ik ook eens proberen!
Want ik viund dat in de wok super met wat ajuin en tijm!
Ann
vrijdag 11 augustus 2006 - 12:08
Anke

Anke

Ook heel lekker: jonge courgette gegrild en dan besprenkelen met olijfolie, peper en wat verse muntblaadjes erbij. Zou super zijn als ik dat ook in de winter recht uit de vriezer kan maken...een beetje zon op je bord!
zondag 13 augustus 2006 - 08:43
annd6

Annd6

Anke,
dat klinkt ook heel goed, ik ga dat eens proberen met steentijm, dat is ook een soort munt maar zachter
Ann
zondag 13 augustus 2006 - 10:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon