menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Noten gebakje of iets anders

Ga naar meest recente reactie

Ingeroosje

Ingeroosje

Graag zou ik de herfst in huis willen halen met een gebak met noten of een ander idee.
Is er iemand die mij kan helpen , Vriendelijke groetjes Ingeroosje
woensdag 10 oktober 2007 - 11:05
cetinel

Cetinel

baklava dus..................en stuur maar wat hierheen ook
woensdag 10 oktober 2007 - 11:15
Ingeroosje

Ingeroosje

baklava dus..................en stuur maar wat hierheen ook

Wat is balava?,,
woensdag 10 oktober 2007 - 11:34
Lysianthus

Lysianthus

Dag Ingeroosje,

Als ik je nog niet verwelkomd heb op dit forum , dan is dat bij deze gebeurd hé.
Het is ook mijn lievelingsdessert en heb het dan ook op veel plaatsen gegeten ( mjamie- mjamie )

Baklava is een lekkernij van Oosterse oorsprong. Het wordt vooral in landen verkocht die ooit tot het Ottomaanse rijk behoorden, tegenwoordig Turkije. Dat wil dus zeggen van de Balkan tot het Midden-Oosten. In België en Nederland is het vaak te vinden in Turkse en Griekse winkels, of als dessert in Turkse en Griekse restaurants.

Baklava bestaat uit laagjes bladerdeeg, gezoet met honing. Baklava wordt gevuld of gesierd met stukjes noot, doorgaans pistache.



Lysianthus
PS: Het internet staat vol van recepten!!!
woensdag 10 oktober 2007 - 13:41
Ingeroosje

Ingeroosje

Dag Ingeroosje,

Als ik je nog niet verwelkomd heb op dit forum , dan is dat bij deze gebeurd hé.
Het is ook mijn lievelingsdessert en heb het dan ook op veel plaatsen gegeten ( mjamie- mjamie )

Baklava is een lekkernij van Oosterse oorsprong. Het wordt vooral in landen verkocht die ooit tot het Ottomaanse rijk behoorden, tegenwoordig Turkije. Dat wil dus zeggen van de Balkan tot het Midden-Oosten. In België en Nederland is het vaak te vinden in Turkse en Griekse winkels, of als dessert in Turkse en Griekse restaurants.

Baklava bestaat uit laagjes bladerdeeg, gezoet met honing. Baklava wordt gevuld of gesierd met stukjes noot, doorgaans pistache.

S: Het internet staat vol van recepten!!!


Lysianthus
dank u voor de info, ik dicret eens op zoek, Ingeroosje
woensdag 10 oktober 2007 - 14:15
Annemie

Annemie

Mijn moeder bakt soms een lekkere herfsttaart.
Ik denk dat ze basisdeeg voor cake gebruikt waaronder ze dan stukjes peer en walnoten mengt. Ze bakt de taart in een lage, ronde taartvorm.

Annemie
vrijdag 19 oktober 2007 - 15:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon