menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koriander

Ga naar meest recente reactie

lexvh1997

Lexvh1997

Hallo,

Ik heb sinds maart een korianderplantje.

Nu kamp ik het met volgende: Als ik op internet kijk zie ik bij korianderplantjes een klein maar volle bos met enorm veel blad.

Nu is mijn plant heel groot, maar blijkt het niet meer dan een stevige stengel met wat bloempjes te zijn. Blad is er nauwelijks en daarnaast ook nog eens geel.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Lex

Kruiden

vrijdag 10 juli 2020 - 17:25
deHaan

DeHaan

Heeft honger en zit erg krap gevangen.
vrijdag 10 juli 2020 - 18:55
lexvh1997

Lexvh1997

Dankjewel voor de reactie!

Dus als ik volgend jaar opnieuw zaai in een ruimere pot met meer mest, zou ik een mooier bosje moeten krijgen?

Lex
zaterdag 11 juli 2020 - 12:05
Roeli

Roeli

Misschien zou je hem , als nog, in een grotere pot kunnen zetten.
Zaaien hoeft niet persé in een grote pot. maar als het zaadje een plantje wordt, wil hij wel graag in een grote pot opgroeien. Of in de tuin.
En wanneer je zaait in stekgrond hoef je er, volgens mij, geen mest bij te doen.
Overdaad schaadt.
zaterdag 11 juli 2020 - 15:07
c j de k

C j de k

knip eens de top eruit als je weer zoiets doet, dan krijg je vanzelf al een voller bosje.
zaterdag 11 juli 2020 - 22:40
lexvh1997

Lexvh1997

Hi Roeli en C J

Dankjewel voor jullie reactie!

Betreft het afknippen: Dit heb ik ongeveer een maand geleden geprobeerd, echter boekte ik er weinig succes mee.

Ik zal volgende keer inderdaad overpotten wanneer het zaadje ontkiemt is!

Lex
maandag 13 juli 2020 - 18:50
tpetri11

Tpetri11

Uw foto toont een korianderplantje aan het einde van zijn leven. Bossig is koriander alleen in een veel eerder stadium, voor de bloei. Dat is ook het moment van oogsten.
vrijdag 21 augustus 2020 - 16:31
ververycx19

Ververycx19

Vorig jaar heb ik mijn eigen Koriander plantje gezaaid, dat was 1 zaadje per potje. Daaruit kwam uit dat ene zaadje 2 steeltjes te voor schijn die uitgroeide zoals u ziet op de foto die u plaatste.
Dit jaar heb ik het anders gedaan, ik zaaide 4 à 5 zaden per potje en kwam zo tot een mooiere vollere plant.
Het is altijd slim om een plant die je voor zaait regelmatig te verpotten, stimuleert de groei omdat er verse voedingstoffen bij komen en heeft meer plaats. Maar net zoals peterselie kunt u dus beter meerdere zaden gebruiken voor 1 plant te bekomen.
vrijdag 25 juni 2021 - 18:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon