menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte puntjes op muntblaadjes

Ga naar meest recente reactie

Tomw21

Tomw21

Hoi iedereen, laatst heb ik een muntplantje gekocht en alles ging prima. Nu beginnen er op de blaadjes witte puntjes te verschijnen. Is dit een ziekte of hoef ik me helemaal geen zorgen te maken?

Met vriendelijk groeten,Tom

Kruiden

dinsdag 18 juni 2019 - 11:56
Eleenaar

Eleenaar

Ik heb precies hetzelfde op mijn munt. Internet al verschillende keren geraadpleegd..maar nog geen antwoord gevonden. Heb jij inmiddels gevonden wat het kan zijn?

Kruiden

zaterdag 17 juni 2023 - 11:42
Dany

Dany

Wij hebben dat ook op onze munt en weten ook niet hoe dit komt.
zaterdag 17 juni 2023 - 11:52
Peterplant

Peterplant

Het is niet zo heel moeilijk hoor. Die witte puntjes zijn lege plantencellen die zich gevuld hebben met lucht. Er zijn dus beestjes actief die plantencellen aanprikken en leegzuigen.
Ik zet mijn geld in op een cicade, maar het zouden ook trips kunnen zijn ( ook bekend als onweersbeestjes).
woensdag 21 juni 2023 - 16:42
Dany

Dany

Hopelijk is dat niet schadelijk want wij maken daar soms thee van.
woensdag 21 juni 2023 - 22:23
Peterplant

Peterplant

Totaal onschadelijk.
donderdag 22 juni 2023 - 08:11
Dany

Dany

Totaal onschadelijk.

Bedankt, dan drinken we lustig verder.
donderdag 22 juni 2023 - 09:26
inge.sablon@hotmail.com

[email protected]

Hoi Hoi,

ik heb hier ondertussen ook op zowat alles witte stipjes zitten. Op de citroen thijm, op de rucola en nu ook nog de vijgenskeletteermot terwijl ik na 3 jaar net mijn 1ste vijg had.
Is dat ook nog eetbaar of moet alles weggegooid en uitgeroeid worden?
donderdag 22 juni 2023 - 14:08
Peterplant

Peterplant

Je moet het zo zien: insecten nemen een hapje uit een blad of zuigen een paar plantencellen leeg. Er verandert wat smaak betreft helemaal niets aan het blad, dus dat kun je gewoon gebruiken.
De vijgenskeleteermotrups vreet aan de bladeren, maar doet niets aan de vruchten, die worden gewoon rijp, als je het juiste ras hebt tenminste.
donderdag 22 juni 2023 - 19:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon