menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welke beestjes heb ik op mijn peterselie?

Ga naar meest recente reactie

hpjdegen

Tekst aangepast

Hpjdegen

Hoi allemaal,

Welk beestje zit er op mijn peterselie? en is die nu goed of fout?
Want laatste leken ze op de groene gaas vliegjes die bladluizen opeten. Maar nu lijken ze daar niet meer op... Iemand een idee?

Ook, hoe ik van ze af komen? Het liefst natuurlijk met huis tuin en keuken spullen. Maar als alleen vergif het doet, dan zij het zo.

Hartstikke bedankt. Groetjes Peter

Kruiden

dinsdag 23 april 2019 - 16:38
LT

LT

Bladluizen
dinsdag 23 april 2019 - 16:43
hpjdegen

Hpjdegen

Super Dank je wel ..... nu kan ik ook gerichter zoeken hoe het op te lossen.
Ik las net ook al, dat ze in de lente vleugels kunnen hebben om zich te verplaatsten.

vandaar dus de verwarring bij mij.
dinsdag 23 april 2019 - 16:55
Carib

Carib

Het lijkt er op dat je peterselie binnen staat. Peterselie is een buitenplant. Als je deze buiten plaatst en met een flinke waterstraal afspuit ben je al een heel eind.
dinsdag 23 april 2019 - 17:01
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Kan hij het dan niet even goed onder de kraan houden?
dinsdag 23 april 2019 - 17:03
Patrikc

Patrikc

Inderdaad Verena, gewoon de bladluizen er af spoelen, wel oppassen dat ze niet in de pot vallen.
dinsdag 23 april 2019 - 20:49
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Super nu heb ik ook iets bijgeleerd en ik weet hoe bladluizen eruitzien nu. Ik dacht altijd gelijk mini witte spinnetjes achtig...
dinsdag 23 april 2019 - 21:06
hpjdegen

Hpjdegen

Onder de kraan afspoelen is een goede. Werkt beter dan mijn plantenspuit. Ik had ook gelezen dat een bananen schil erbij leggen en elke dag verversen ook werkt. Vinden ze lekkerder en zo "haal" je er elke dag steeds meer luizen eruit. En ik sproei de peterselie met ijskoud knoflook/ui water.
Ik ben benieuwd
woensdag 24 april 2019 - 09:56
Claudine De Vroey

Claudine De Vroey

Ho knoflook/uiwater,hpjdegen, hoe maak je dat? Heb ook regelmatig last van bladluizen in mijn wilde tuin. Meestal gebruik ik een zeepoplossing, maar op kruiden is de smaak dan voor een tijdje bedorven...
zondag 14 juli 2019 - 17:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon