Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Welk beestje zit er op mijn peterselie? en is die nu goed of fout?
Want laatste leken ze op de groene gaas vliegjes die bladluizen opeten. Maar nu lijken ze daar niet meer op... Iemand een idee?
Ook, hoe ik van ze af komen? Het liefst natuurlijk met huis tuin en keuken spullen. Maar als alleen vergif het doet, dan zij het zo.
Super Dank je wel ..... nu kan ik ook gerichter zoeken hoe het op te lossen.
Ik las net ook al, dat ze in de lente vleugels kunnen hebben om zich te verplaatsten.
Het lijkt er op dat je peterselie binnen staat. Peterselie is een buitenplant. Als je deze buiten plaatst en met een flinke waterstraal afspuit ben je al een heel eind.
Onder de kraan afspoelen is een goede. Werkt beter dan mijn plantenspuit. Ik had ook gelezen dat een bananen schil erbij leggen en elke dag verversen ook werkt. Vinden ze lekkerder en zo "haal" je er elke dag steeds meer luizen eruit. En ik sproei de peterselie met ijskoud knoflook/ui water.
Ik ben benieuwd
Ho knoflook/uiwater,hpjdegen, hoe maak je dat? Heb ook regelmatig last van bladluizen in mijn wilde tuin. Meestal gebruik ik een zeepoplossing, maar op kruiden is de smaak dan voor een tijdje bedorven...