menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierui Nectaroscordum

hendrikhilda

Hendrikhilda

In de herfst plantte ik een sier(lijke)ui met de naam Nectaroscordum. Een sieruisoort met boven aan de steel een 8-tal 'luster'armpjes en naar benedengerichte blauw-mauve bloempjes.In deze periode had deze bloem er frisbladig kunnen uitzien , maar het tegendeel is waar. De lange puntige bladeren eigen aan sierui, waren eerst vergeeld dan bijna wit en uitgedroogd en uiteindelijk afgevallen. De stelen met de bloempjes staan er maar flets bij op hun naakte steel. Wat loopt er fout ?
maandag 7 mei 2007 - 17:05
Tine

Tine

Mijn sieruien staan er altijd naakt bij. De bladen verdorren vrij snel . Ik weet niet of dit normaal is, maar ik weet niet beter. Daarom plant ik ze altijd tussen andere planten ,om de naakte steel niet op te laten vallen.

Tine.
maandag 7 mei 2007 - 18:00
hendrikhilda

Hendrikhilda

Goed idee Tine... we verbergen de naakten tussen de mooisten.
Hendrik
maandag 7 mei 2007 - 20:40
Catgarden

Catgarden

Hier zijn die bladeren ook al lang afgestorven tegen dat deze sierui begint te bloeien.
In mijn tuin staan ze tussen groenblijvende varens en tussen andere planten die dat gele blad wegsteekt.
Ik vind Nectaroscordum een fantastische bloembol, eentje die ieder jaar blijft terugkomen zonder probleem. Alleen de naam is onuitspreekbaar
woensdag 16 mei 2007 - 19:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon