menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruidentuin maken

Ga naar meest recente reactie

Larreke

Larreke

hallo iedereen,

Ik ben van plan een kruidentuintje aan te leggen. Met eigenlijk de meest bekende kruiden, thijm, marjolein, munt, citroenkruid....
ik ben me eerst zowat aant informeren via google. Overal vind ik dat de grond goed doorlaatbaar moet zijn. Wij hebben leemgrond thuis en ik dacht dat dat niet ze doorlaatbaar is hé? Of ben ik mis; Nu is mijn vraag... hoe kan ik deze eventueel doorlaatbaarder maken? Is het voldoende als ik de bovenste laag (pakweg 20 cm) meng met reinzand? Of heeft er iemand een beter idee.
Wil echt graag dat het lukt...

Groetekes Larreke
maandag 7 mei 2007 - 04:17
lisa

Lisa

larreke,
mijn tuin heb ik ook passend gemaakt heb gewon de grond verander door ze met andere aarde
te mengen ,dit gaat heel goed

groeten lisa
vrijdag 11 mei 2007 - 02:34
Larreke

Larreke

Dank je wel Lisa.

Wat heb jij precies onder de grond gedaan? Gewone bodemverbeteraar? Of iets anders...?

Alvast mercikes!

Larreke
vrijdag 11 mei 2007 - 19:22
lisa

Lisa

larreke ,ik heb gewone bodenverbeteraar in gedaan
wel ben ik ook zo een fanaat dat ik aarde uit een andere gedeelte van de tuin
gehaalt heb en zo die grond verandert heb-geluk naja hoe men het ziet ik heb verschillende
grond voor is het anders al de achtertuin

lisa
vrijdag 11 mei 2007 - 19:46
SterrenKruid

Tekst aangepast

SterrenKruid

Hallo, Zou het niet voldoende zijn je grond gewoon om te spitten en goed te harken? Zeker niet te veel gaan "verbeteren", denk ik, want kruiden groeien best op niet te rijke grond.

Welke planten wil je in je kruidentuin? De middellandse-zeekruiden, zoals tijm, lavendel, enz. houden van kalkgrond; je kan ze samen planten en wat kalk tussen strooien om hen te hen helpen. Munt e.d. heeft graag vochtige schaduw.

*SterrenKruid*
zondag 13 mei 2007 - 03:43
lisa

Lisa

sterrenkruid,
ik vind als je een nieuwe kruidentuin wilt kun je maar beter met goede grond beginnen
ik heb van achter zwarte aarde gehaalt ,soms blijf je maar het hele leven zitten met een sukkelige tuin
en ik vind als je het doet dan doe het goed zodat de kruiden zich thuis voelen

groeten lisa
zondag 13 mei 2007 - 04:10
SterrenKruid

SterrenKruid

Volledig akkoord, Lisa, dat je je best doet het de kruiden naar de zin te maken. Ik probeer te achterhalen wat hun natuurlijk milieu is, en ze zo te laten groeien in omstandigheden waarin ze zich thuis voelen.
Zo heeft elk zijn eigen methode.

*SterrenKruid*
zondag 13 mei 2007 - 04:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon