menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heiligekruid

Ga naar meest recente reactie

phili

Phili

Ik heb een plantje van dit kruid gekocht maar kan er niets over vinden.
Wie kent het en weet er wat over te vertellen, is het een vaste plant en woekert het en heeft het geneeskrachtige eigenschappen enz.
groetjes catootje.
vrijdag 20 april 2007 - 05:19
lisa

Lisa

[afbeelding verwijderd niet-https]





heiligenkruid wordt vooral gebruikt tegen insectensteken is ontstekingsremmend
vroeger is het ook gebruikt worden tegen om wormen uit de darmen te verdrijvenbevat enkele gevaarlijke cetone en santolinon, en kan echt niet inwendig gebruikt worden

groeten lisa
vrijdag 20 april 2007 - 06:00
phili

Phili

Hoi lisa,
bedankt voor je snelle reactie, ik dacht dat je alle kruiden kon eten, vooral omdat deze plant bij de eetbare kruiden stond.
Maar met twee kids is zo'n kruidje geen weggegooid geld,
groetjes catootje
zondag 22 april 2007 - 01:45
lisa

Lisa

nee, ctooje het is zeker geen weggegooit geld,dat plant is het zeker waard



groetjes lisa
zondag 22 april 2007 - 02:34
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Oei Oei Oei Catootje,
Als je alle kruiden zomaar gaat beginnen te eten dan gaan er nog wel wat darmkrampjes kunnen volgen vrees ik.

Best dat je eerst ff naar een websitetje fiets om te kijken naar de eetbaarheid zoals bevoorbeeld die van Daniëlle Houbrechts, maar er zijn er nog vele vele anderen. Gewoon ff googlen.

http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=125

Kruiden zijn zoals Lisa zegt somt ook gewoon heel mooi en waardevol zonder ze te moeten opeten.

Allee, succes met de krampjes.
Groeten
Jurgen

De Lange van Bilze
vrijdag 27 april 2007 - 05:02
phili

Phili

hoi jurgen,
dat was inderdaad een stomme zet van mijn kant ik moet toch wat vaker achter de comp. om er over te lezen, maar ik ben nog een ouderwetse boekenworm en vind het heerlijk om op rommelmarkten tuinboeken voor een prikkie te kopen en die dan tig keer te lezen. Maar je hebt gelijk er zijn veel keukenkruiden maar ook veel geneeskruiden voor uitwendig gebruik, maar dat heiligekruid stond gewoon tussen de keukenkruiden zonder uitlegkaartje dus vandaar mijn verwarring.
Maar ik ga zeker op die website surfen.
groetjes catootje
zaterdag 28 april 2007 - 05:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon