menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aantal mislukte planten

Ga naar meest recente reactie

deGroot_NL

DeGroot_NL

Hoi,

Ik heb nu ook een kruidentuin gemaakt. Hiervoor heb ik een kas geplaatst met daarin verse grond en alles afgeschermd met anti wortel doek.

Ik heb er verschillende kruidenplanten gepoot... te weten:

Rozemarijn
Thijm (normale en citroen)
Munt
2 verschillende Oregano
Salie

deze planten doen het erg goed. Echter de volgende planten zijn direct doodgegaan

koriander
krul peterselie
bieslook
basilicum

Hoewel de bieslook en peterselie eigenlijk al direct compleet is gaan platliggen toen ik ze uit het plastic haalde. Ze kwamen bij EKO plaza vandaan, dus biologische plantjes... ze zijn nu dus compost

Maare... hadden deze 4 plantjes het wel gewoon moeten doen of hebben ze speciale behandeling nodig?
woensdag 25 april 2012 - 11:31
BOSVROUW

BOSVROUW

Je kan evengoed de potjes uit de winkel (groenteafdeling) kopen, die steek je gewoon in de grond en ze groeien rustig voort. Vermoed, veel goedkoper, en ze hebben ze ook bio. Koriander en Basilicum kunnen echt niet tegen de kou, maar bieslook en peterselie zijn toch sterke planten.Er zal dan toch wel echt iets mis mee geweest zijn!
woensdag 25 april 2012 - 12:13
deGroot_NL

DeGroot_NL

Dank je voor je reactie.

EKOplaza is een supermarkt en biologisch. Niets duurder dan de Jumbo en tuinland bijvoorbeeld, nog net geen 2 euro.

Ze staan er nu 2 weken in maar die plantjes waren eigenlijk dezelfde dag of dag erna al ten dode opgeschreven.

Omdat ik alles in een kas heb staan, vraag ik mij af of dat dan nog steeds te koud is voor koriander en basilicum... maar dat is dus wel zo?
woensdag 25 april 2012 - 12:56
Gehenna

Gehenna

Mijn ervaring is dat die uit de supermarkt direct doodgaan. Ik prober die altijd te laten doorgroeien, tevergeefs.
woensdag 25 april 2012 - 16:16
minouke

Minouke

Het is nog erg koud buiten en vooral 's nachts, ook erg veel wind misschien is het verschil met 'waarschijnlijk' binnen gekweekte planten te groot.

voor basilicum en koriander is het nog erger die houden van warmer weer.
woensdag 25 april 2012 - 16:52
deGroot_NL

DeGroot_NL

Dus in een afgesloten kas staan ze nog steeds in de wind en is het te koud?
woensdag 25 april 2012 - 17:16
kenny001

Kenny001

bij mij staat de koriander toch al buiten hoor on afgedekt en geen probleme
woensdag 25 april 2012 - 18:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon