menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beestjes op de salie

Bengelapen

Bengelapen

Ik heb sinds vorig jaar een salieplant in ons tuintje. Was toen een kruidenplantje uit de match, net niet de kleinste maat van zulke plantjes die ik ken maar ondertussen is ie uitgegroeid tot een serieuze plant, had ik geweten dat die zo ging woekeren had ik em van int begin wel beter onder handen genomen

Maar dit terzijde, daarnet bij het onkruid uitdoen gemerkt dat de salie vol met kleine witte vliegende beestjes zit.
heb gegoogled op witte vlieg maar zo zien z eder niet echt uit en ze lijken me ook nog kleiner te zijn, de plant die ernaast staat heeft in elk geval allemaal gaatjes in de bladeren, misschien daarvan? Slakken heb ik in elk geval bijna niet meer sinds de salie er staat dus vind em wel handig.

Iemand enig idee wat dat kan zijn, als je de plant aanraakt (ik wilde em beetje uitdunnen dus goed beetgepakt) dan vliegen direct al die beestjes op je af maar weg gaan ze der in elk geval niet van
vrijdag 5 augustus 2011 - 15:39
nathalieke

Nathalieke

wanneer je een plaag hebt van witte vliegjes is de tabaksplant de ideale oplossing, zet hem niet te ver van de plaag, je kan de tabaksplant kopen op beurzen maar ik denk dat ze normaal gezien niet verkocht mogen worden, waarom weet ik niet want dat goedje is gewoon niet te smoren. Hopelijk vind je er 1 en zaad winnen is super makkelijk. Veel succes!!!
vrijdag 7 oktober 2011 - 21:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon