menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Basilicum

Ga naar meest recente reactie

ugdmmcr

Ugdmmcr

Als je basilicum plantjes koopt in de tuin in een plant worden het er dan meer?
Hoe kan ik de blaadjes het er het beste af halen zodat de plant toch door blijft groeien.
Als alle blaadjes van een stengel zijn gehaald groeit hij dan wel weer verder?
dinsdag 3 mei 2011 - 23:57
Mandy

Mandy

In volle grond gaat basilicum niet goed... ik houd hem ook in de pot en stek ze regelmatig..... ze staan bij mij in het tuinhuis, dus niet eens buiten......
woensdag 4 mei 2011 - 08:31
Gehenna

Gehenna

3 jaar geleden stond de mijne in volle grond en dat was een dikke bos geworden. Vorig jaar is hij in volle grond kapot gegaan en staat nu in de serre.
woensdag 4 mei 2011 - 09:11
lentemode

Lentemode

Hier gaat het succesvol in de volle grond...
Ook nodig voor al die pesto's die hier uit de blender getoverd worden, recht uit de hof...
De kunst is om een warm plekje in volle zon te vinden, minstens vijf uur direct zonlicht zou ik zo durven stellen en regelmatig water en voeding te bieden aan deze best gulzige plant.
ENNNNNNNN..................... om vooral GEDULD te oefenen, want de jonge zaailingen mogen hier pas eind mei, begin juni de volle grond in. Het zijn toch zo'n koukleumen.
Reken even mee: dan beschik je toch nog over verse basilicum van juni tot september, ruim vier maanden dus.

Groetjes,
Mia
woensdag 4 mei 2011 - 11:08
Gehenna

Gehenna

Wel bij mij gaan ze kapot in de volle zon. Vorig jaar 3X aangeplant en kapot na een week. Dat was ook in volle zon.
woensdag 4 mei 2011 - 17:06
Gehenna

Gehenna

Hier ook Staat in de schaduw van de tomaten. En dat ruikt zo lekker!
woensdag 4 mei 2011 - 17:55
Mandy

Mandy

In de volle zon gaat het niet goed daarmee dus zet ik ze het liefst in het tuinhuis, warm en droog en uit de wind en dan af en toe stekken en dan heb je ook het grootste gedeelte van het jaar VERSE kruiden.....
woensdag 4 mei 2011 - 20:39
renate67

Renate67

Vorig jaar deel in pot en deel in volle grond gezet beide in halfschaduw
Deden het beiden prima, geen duidelijk verschil aan te geven.
Renate
donderdag 5 mei 2011 - 01:34
ugdmmcr

Ugdmmcr

Kan je ze het beste eraf knippen of met de nagelseraf halen?
vrijdag 6 mei 2011 - 00:54
Limoncello

Limoncello

Iemand een idee hoe zaad te winnen van basilicum?
vrijdag 6 mei 2011 - 13:19
cetinel

Cetinel

zaad van basilicum koop ik gewoon,maar als je niet steeds de top eruit knipt vormt hij bloemen en daar komt later zaad in,gewoon aan de plant laten en drogen....
dan tussen je handen het zaad van tussen het "kaf" wrijven....
ik zet mijn basilicum na op te kweken in potten altijd in de vollegrond,gaat hier altijd heel goed,nu staan ze alweer een dikke 2 weken in de grond..
seffens nog een beetje zaaien.....
vrijdag 6 mei 2011 - 13:56
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Basilicum in de serre....... best in potten of in de grond?????
donderdag 9 juni 2022 - 14:44
Limoncello

Limoncello

Wil je sterke groei of niet? Als je voor potten gaat, heb je het nog een beetje in de hand. Anders in de vollegrond kan je veel pesto maken
Het woekert niet en het sterft af tijdens de winter
vrijdag 10 juni 2022 - 09:37
boystrong1001

Boystrong1001

Because I take the tops off of the single basil plant that I have in my home once a week, the plant is able to grow extremely robustly and does not produce any flowers. https://runaway3d.com
donderdag 21 juli 2022 - 05:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon