menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dille en Oregano zaaien

Knijntje

Knijntje

Hoe zit het met Dille eigenlijk? Is 1 zaadje per potje genoeg? Ik wil in turfmolm bakjes zaaien?

En met Oregano? Ik neem aan 1 plantje per potje? Hier komt dan een volledige plant uit? Of zijn meerdere zaadjes aan te bevelen?

Bij beide soorten is het mijn bedoeling een mooie volle plant te krijgen zoals je die bij het tuincentrum kunt kopen (willen we dat niet allemaal?)

alvast bedankt
zondag 1 mei 2011 - 18:03
Marlijs

Marlijs

Dag Knijntje!

Ik heb mijn dille gewoon buiten gezaaid waar ik ze wou, en ze staat nu al 15cm hoog, prachtig te groeien!

Mijn vriend dacht dat hij anijshyssop gezaaid had, en had 1 zaadje per potje geplant, en daar zijn ook allemaal mooi dilleplantjes uit gegroeid hij was een beetje gemist van zaadjes blijkbaar!

Dus, je kan zowel een zaadje per potje doen, maar evengoed gewoon zaaien waar je ze wil in je tuin!

Die turfpotjes ben ik zelf geen fan van, ze drogen heel rap uit, je moet er echt op letten, en ik vind ook niet dat ze goed verteren (want je kan ze zogezegd gewoon in de grond mee planten)

en ik heb vorig jaar veel dille gehad, en nu groeit ze overal in de tuin waar ze groeien kan

dus ze zaait zichzelf héél goed uit!!


zondag 1 mei 2011 - 20:08
Knijntje

Knijntje

Dank je wel Marlijn. Dus 1 zaadje wordt een hele plant (groot genoeg om van te oogsten dus). Dat wilde ik weten. Top.

Wat je zegt is waar. Die turfmolm bakjes drogen snel uit. Je moet ze heel goed in de gaten houden zodra je ze uit de kweekbak haalt wordt het arbeidsintensief om ze nat te houden. Daarbij loop je ook extra kans op schimmel. Waarschijnlijk gebruik ik ze voortaan alleen nog voor plantjes die aders bijna niet te verspenen zijn.
zondag 1 mei 2011 - 22:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon