menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bieslook transformatie

Ga naar meest recente reactie

Zeppo

Zeppo

Hallo,

Vorig jaar hebben wij een kruidentuin aangelegd. We hebben verschillende kruiden telkens afzonderlijk in een bloempot geplant en deze potten tot bijna aan de rand in de aarde gezet. Dit om te voorkomen dat de kruiden gaan woekeren.
In één van deze potten plantten we gewone bieslook. Tijdens de winter is deze uiteraard kapot gegaan maar in het voorjaar begon deze weer mooi op te komen...
Onze verbazing was echter groot toen onze ronde bieslook ineens platte bieslook geworden was!

Waardoor zou dit kunnen veroorzaakt zijn, of komt dit vaak voor? Is dit nu een andere soort bieslook?

Alvast bedankt voor jullie meningen
Groetjes


zondag 24 april 2011 - 20:12
christa

Christa

Hallo

Ik denk dat het chinese bieslook wordt, die zijn plat, heb ik ook in de tuin, komen witte bloempjes aan.
Ben je zeker dat het gewone bieslook was verleden jaar?

groetjes christa
zondag 24 april 2011 - 21:28
cetinel

Cetinel

het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat de bieslook plots anders terugkomt...
wat wel kan is dat je bieslook dood is en er toevallig zaad van iets anders in je pot is terechtgekomen,,
heb je toevallig ook een foto??
maandag 25 april 2011 - 00:17
Zeppo

Zeppo

Vorig jaar was het wel degelijk gewone bieslook vorig jaar, namelijk 'Allium Schoenoprasum' (zie etiket op de foto).

Een ander zaad lijkt ons ook onwaarschijnlijk omdat de 'nieuwe' bieslook netjes in het midden van de pot staat en dezelfde omvang heeft én bovendien ook nog eens naar bieslook smaakt.

Kruiden

maandag 25 april 2011 - 14:35
cetinel

Cetinel

das chinese bieslook dat je daar hebt,en het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat dat plots opkomt in de plaats van de gewone,ik heb ze allebei staan en nog nooit hebben ze van plek gewisseld
maandag 25 april 2011 - 14:43
Zeppo

Zeppo

Vorig jaar was het ronde bieslook met paarse bloemen. We wachten nog even af tot de bloemen er aan komen. Die zouden dan wit moeten zijn als het echt om Chinese Bieslook zou gaan. We zijn alvast benieuwd, want 't is echt bizar wat er gebeurde in die pot

Bedankt!
maandag 25 april 2011 - 14:58
christa

Christa

Hallo

Ja, is chinese bieslook, die met die paarse bloemetjes bloeit nu al trouwens, de chinese nog niet.


groetjes christa
maandag 25 april 2011 - 15:45
cetinel

Cetinel

mischien heeft iemand een aprilgrap met je uitgehaald
maandag 25 april 2011 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon