menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaien van kruiden

kevina

Kevina

hallo, ik zou graag volgende zomer enkele houten bloembakken willen vullen met heerlijke kruiden.
nl bieslook , peterselie, thijm , oregano , enz en ook kleine kerstomaten en pepers

maar nu heb ik al enkele zakjes gaan halen in de winkel met de zaadjes, maar op de zakjes staat dat ik pas mag zaaien in +/- in het voorjaar feb / maart. ( waarschijnlijk buiten bedoeld )

nu mijn vraag, kan ik nu binnenhuis nog niet beginnen zaaien en de plantjes dan in de komende zomer verplanten in de voorziene bloembakken. of mag dat niet

alvast bedankt

moest je nog een tip hebben voor planten of zaaien mag je die steeds hieronder zetten
vrijdag 8 december 2006 - 18:58
Rudi

Rudi

In januari kan dat inderdaad binnen. De datum die erop vermeld staat is inderdaad voor buiten of voor buiten in een koude kast.

mvg
Rudi
zaterdag 23 december 2006 - 08:29
jumperke

Jumperke

Voor je kerstomaatjes wacht je best tot maart dan krijg je meer vruchten en heb je stevige planten.Je zaait ze ook best in huis bij een temperatuur van 23 graden zorg ook dat ze niet uitdrogen en peterselie kan je nu zaaien de pepers zaai je ook best bij een temperatuur van 25 graden

laat me iets weten als het lukt

groetjes jerko
zondag 25 februari 2007 - 18:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon