menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke kruiden helpen bij trage schildklierfunctie

Ga naar meest recente reactie

Indah

Indah

Na een bloedonderzoek heb ik te horen gekregen dat mijn schildklier te traag werkt en dat ik een tekort heb aan vitamine D3.
Iemand enig idee welke kruiden mij kunnen helpen ?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Indah
zaterdag 12 maart 2011 - 11:20
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Voor een tekort aan vitamine D3 zal geen enkel kruid je kunnen helpen vrees ik aangezien D3 een dierlijk vitamine is dat aangemaakt wordt in onze huid onder invloed van het UV-licht in zonlicht en enkel in dierlijke voeding voorkomt. Veel in de zon lopen is dus de eerste en beste remedie, gevolgd door pilletjes met vitamine D3 als voedingssupplement in te nemen (die worden gemaakt door 7-dehydrocholesterol uit lanoline (wolvet) te bestralen met UV-licht)

Als je toch iets via je voeding wil doen, dit komt van Wikipedia:

Onze voeding bevat onvoldoende vitamine D. Slechts zeer weinig voedingsmiddelen zijn een goede bron van vitamine D. Voedingsmiddelen waar vitamine D van nature in voorkomt zijn:

- de beste bron van vitamine D zijn vette vissoorten, zoals: haring, meerval, zalm (wilde zalm 25 mcg per portie, kweekzalm 10 mcg per portie), makreel, sardines (15 mcg per portie), tonijn, paling.
- visolie, met name de olie uit de visselevers, zoals levertraan
- eidooiers (gemiddeld 20 IE per dooier, de hoeveelheden variëren en komen zelden boven 1,25 µg (50 IE) per dooier uit).
- in paddenstoelen is ergosterol (provitamine D2) aanwezig, wat onder invloed van voldoende UV-licht omgezet kan worden in biologische actief ergocalciferol (vitamine D2). In het wild geoogste paddenstoelen kunnen dus een goede vitamine D bron zijn, paddenstoelen die in lichtarme omstandigheden groeien zijn dat niet. Ook andere planten kunnen sporen ergosterol bevatten. Dit is de enige niet-dierlijke bron van vitamine D en is belangrijk voor vegetariërs.


Het volledige artikel vind je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D, het kan interessant zijn dit eens volledig te lezen...
zaterdag 12 maart 2011 - 12:46
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Voor een te trage schildklier heb ik het volgende lijstje gevonden:

Jodium - Voedingsmiddelen die veel jodium bevatten:

- Zeewier (Kelp)
- Zeevis
- Eieren
- Jozo zout

Voedingsmiddelen met Vitamine B en Selenium:

- Eidooier
- Noten (Pecannoten)
- Avocado
- Peulvruchten
- Linzen
- Boekweit
- Orgaanvlees
- Sojaolie
- Levertraan

Diverse Groenten en Granen:

- IJsbergsla
- Uien
- Spruitjes (beetgaar)
- Broccoli
- Bloemkool en koolsoorten (gekookt)
- Radijs
- Maïs
- Sorghum (Afrikaanse graansoort)
- Cassave.


Maar hier is het belangrijk dit pas na advies en onder controle van een arts te doen!
Deze info komt van http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3868-schildklier-problemen-middelen-tips.html
zaterdag 12 maart 2011 - 13:03
Rita1960

Rita1960

Hoi Mark,

en voor een te snel werkende schildklier?? heb je hier ook nog iets voor??

groetjes,

Rita
zaterdag 12 maart 2011 - 19:19
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Google is your friend!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3745-schildklier-te-snelle-werking.html

Btw, mijn moeder had een te snel werkende schildklier, zij heeft enkele malen achter elkaar pillen met radioactief jodium moeten slikken die haar schildklier uiteindelijk volledig stil hebben gelegd...
zaterdag 12 maart 2011 - 19:37
Rita1960

Rita1960

thanx Mark, voor de link.

groetjes,

Rita
zaterdag 12 maart 2011 - 21:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon