menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlierbesensiroop

Ga naar meest recente reactie

indianrunner

Indianrunner

hallo .wie kan er mij aan vlierbesensiroop helpen. ben regelmatig verkouden .daar ik astma heb. de siroop helpt blijkbaar tegen hoesten .en ik hoest veel snachts vergoeding is geen probleem. dank jullie; william
zaterdag 26 december 2009 - 12:48
printemps

Printemps

Hartelijk welkom

Ga eens kijken in een Bio-of natuurwinkel daar hebben ze het meestal
Of soms in een grote supermarkt met een appart dieet rek

mvg
zaterdag 26 december 2009 - 12:54
indianrunner

Indianrunner

ok dank u vriendelijk mvg william
zaterdag 26 december 2009 - 13:00
summerspookje

Summerspookje

vlierbessen siroop!!!!!

waarom zoeken ?

vanaf eind julie begin augustus , begint ge te zoeken naar plaatsen waar ge vlierbessenbomen ziet , en er zijn er enorm veel , ga ze plukken als ze donker en mooi glanzend zijn , is soms wel op moeilijke plaatsen, maar langs snelwegen, bossen , en natuurparken mag je ze met plezier plukken (gratis) wel emmer meebregen en schaar , want die hebt ge soms nodig, vul je emmer met de bessen , zoek een goed recept op het internet , en maak je vlierbessensiroop zelf, VEEL BETER dan in de winkels ,ge kunt ze zelfs meer dan een jaar bewaren, ge kunt ze aanvullen met kruidnagel , of lavendel , naar eigen smaak , maar dan kan je ze niet meer aan je kinderen geven , die in de winter ,dankbaar elke avond ook een lepeltje hebben , en dan een fijne nachtrust hebben.
(ge kunt ze ook in je eigen tuin planten, een mooie boom , wel elk jaar snoeien , in het voorjaar heerlijke bloesems , waar ge dan ook weer siroop van kunt maken voor de hoest ,astma ,slijmen , keelpijn vermoeidheid enz

gr
annie
zondag 27 december 2009 - 18:05
indianrunner

Indianrunner

dag annie .dank u vriendelijk voor de informatie mvg william
zondag 27 december 2009 - 19:35
vaneske

Vaneske

Ik heb een vlier staan in mijn tuin, maar geen idee hoe ik vlierbessensiroop moet maken. Kan iemand mij misschien een recept bezorgen, dan kan ik dat eens uitproberen en wie weet kan William dan wel van mijn siroop proeven...
zaterdag 6 februari 2010 - 18:49
printemps
zondag 7 februari 2010 - 14:40
Eve

Eve

Ik gebruik thijmthee tegen de hoest, dat werkt even goed als gekochte siroop. Tijm staat altijd in de tuin klaar - takje in een tas heet water en een paar minuten laten trekken, dan nog citroen. Recept staat hier ergens op de site. 4 tassen verspreid over de dag drinken.

Succes,

Eve
zondag 14 februari 2010 - 12:40
indianrunner

Indianrunner

dank u vriendelijk ga eens proberen .groetjes
maandag 15 februari 2010 - 05:38
Mandy

Mandy

Als je erg hoest, William, kun je volgens mij beter tijm gebruiken dan vlierbes.
VlierBES ( siroop) is goed tegen griep en verkoudheid en vlierBLOESEM is goed tegen koorts.

Tijm lost slijm op, onderdrukt de hoest......
Thee: blaadjes in heet water, 10 minten laten trekken... citroentje erbij....

Siroop: 50 gram verse of 25 gram gedroogde tijm. Overgieten met 600 ml kokend water. 20 min. laten trekken - zeven - 250 gram kandijsuiker erbij en zachtees laten pruttelen totdat het een siroop is geworden. Afkoelen..

Om het helemaal goed te maken kun je er vervolgens vloeibare tijmhoning van de IMKER bij doen....( verzachtend voor de keel + ook een natuurprodukt)

Succes en sterkte......
dinsdag 23 februari 2010 - 22:21
indianrunner

Indianrunner

zal het eens proberen .dank u vriendelijk. william
woensdag 24 februari 2010 - 05:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon