menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oliefanten look

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

In het voorjaar zag ik in het tuincentrum een nieuwe soort look nl. oliefantenlook en heb er een paar zakjes mee genomen en geplant,prijs 2€ voor drie teentjes, wel duur vind ik.Nu heb ik hem geoogst,het zijn geweldige dikke bollen met in iedere knol 3 a 4 tenen zo dik als ajuin,nooit gezien .Kan er niet van eten, daar ik elke teen wil terug planten volgend jaar.Heeft er iemand er ooit van deze look geeten en is de smaak het zelfde als de gewone look.
Grtj.Victor
zondag 10 september 2006 - 16:10
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

naar die look was ik op zoek!!
ik heb het ooit in een engels programma gezien: enorme dikke bollen,de looksmaak is iets minder sterk volgens de uitleg.
als ik ze tegenkom dan zet ik ze gegarandeerd ook!

dit vond ik op het internet!
[afbeelding verwijderd niet-https]
lijkt wel prei....
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 11 november 2006 - 21:09
Victor44

Victor44

Ja Cetinel dat is hij ,ik ben hem toevallig tegengekomen in het tuincentrum hier in de buurt.Veel hadden ze niet in voorraad,en hij was toch tamelijk duur,maar daar het zo'n dikke bollen waren was ik toch erg benieuwd om deze te planten en het resultaat volgend jaar te zien. Ik heb ze allemaal terug geplant en ze beginnen nu ook uit te komen.Hopelijk worden dit ook zo'n kleppers!!!!
Ik hou je op de hoogte.
Groetjes
Victor
zaterdag 11 november 2006 - 21:25
cetinel

Cetinel

ik ga er toch ook naar op zoek hoor!
zaterdag 11 november 2006 - 21:27
welten

Tekst aangepast

Welten

cetinel als je wat gevonden hebt, geef dan een seintje.
Het lijkt mij ook een geweldige plant voor in de tuin.
zaterdag 11 november 2006 - 21:42
cetinel

Cetinel

ok zal ik doen!!
zaterdag 11 november 2006 - 21:43
cetinel

Cetinel

heb gisteren serieus aan het zoeken geweest en via het internet kwam ik op iemand die ze had.
heb hem gemaild of hij er nog heeft en of hij er eventueel van wou verkopen aan mij,hij antwoorde: je hebt geluk,het zijn de laatste! en ik wil je ze wel verkopen aan 1 euro
hij vertelde erbij dat het omdat het de laatste zijn,wel kleine teentjes waren maar dat ik wel een kweek kon opzetten,en dat het wel degelijk teentjes van de olifantenlook waren.
heb ze dus maar besteld,als het niet om de olifantenlook gaat.....tja 1 euro daar kan je nou ook weer niet over vallen hé!
ik hoefde ook niks op voorhand te betalen,dat doe ik na ontvangst.
we zullen zien hé
zijn iets minder dan 20!! teentje schreef hij,nou ook al is het gewone dan is dat nog een klein bedrag.
als ik ze ontvang moest ik ze al gelijk planten( dat was ik al van plan trouwens)
zal jullie laten weten of het inderdaad om de échte olifantenllok ging(dat moet tijdens de groei blijken hé)
ondertussen hou ik toch oren en ogen open om als ik ze ergens tegenkom ,hier te laten weten.
zondag 12 november 2006 - 23:52
Rodger

Rodger

Ik las ergens dat de knollen van de echte olifantenlook een omtrek kunnen hebben van 30cm .
Als dat waar is dan is het wel de moeite om het eens te proberen .
Maar ja ...........er aan geraken he dat zal wat anders zijn .
donderdag 30 november 2006 - 18:53
ludo

Ludo

Nog steeds niemand een plaats gevonden waar je deze knollen kan kopen?
Ik ben er ook naar op zoek
mvg ludo
donderdag 21 december 2006 - 17:25
Victor44

Victor44

Olifantenlook komt oorspronkelijk van Chilli en is van daar ingevoerd hij heeft 3 tot 4 tenen.Kan een gewicht van 500gr bereiken en een omtrek van 30cm,en 10cm doorsnede.Het Loof lijkt veel op dat prei,onderaan de knol hangen verschillende kleine knolletjes die waarschijnlijk ook kunnen geplant worden.Ze komen in de handel zeer weinig voor en de prijs is nog al redelijk duur.Verleden jaar toevallig tegen gekomen in een tuincentrum in de buurt er waren maar 3 zakjes en heb ze daarna niet meer gezien.
Grtj.victor
donderdag 21 december 2006 - 22:40
ludo

Ludo

In welk tuincentrum ben je deze dan tegen gekomen .Ik kan daar misschien eens vragen of hij nog aan olifantenlook kan komen
mvg ludo
vrijdag 22 december 2006 - 20:06
Rodger

Rodger

Komaan Victor ,als je a zegt moet je b ook noemen !
Ik ben benieuwd want ik ben ook op zoek achter die zeldzaamheid..
vrijdag 22 december 2006 - 21:20
Rodger

Rodger

Cetinel ,ben jij al aan je "teentjes" geraakt?
Ik vrees als ik jou uitleg lees dat het om gewone look zal gaan .Die olifantenlook heeft wel héél grote en weinig teentjes zo op de foto te zien .
groetjes
rodger
vrijdag 22 december 2006 - 21:25
Victor44

Victor44

Ik ben vandaag gaan vragen in het tuincentrum hier in de buurt ( hier in Glabbeek)of dat er begin van het jaar nog olifantenlook ging binnen komen,en de eigenaar heeft mij verzekerd dat hij waarschijnlijk ging geleverd worden samen met de zaden voor 2007.Ik heb hem dan ook gevraagd of hij deze indeed van Vilmorin zoals de andere zaden die hij verkoopt,en hij bevestigde mij dat die door Vilmorin geleverd wordt. Dus uitkijken waar Vilmorin zaden verkocht worden begin van het jaar!
Tot hiertoe mijn informatie,meer weet ik ook niet!
Grtjs Victor
vrijdag 22 december 2006 - 22:41
Rodger

Rodger

Bedankt Victor voor de moeite ,is toch al iets meer dat we weten nu.
groetjes
rodger
zaterdag 23 december 2006 - 07:56
cetinel

Cetinel

Cetinel ,ben jij al aan je "teentjes" geraakt?
Ik vrees als ik jou uitleg lees dat het om gewone look zal gaan .Die olifantenlook heeft wel héél grote en weinig teentjes zo op de foto te zien .
groetjes
rodger



nope niks jong
geen olifantenlook....
ik ga in het voorjaar nog wat lopen zoeken,die zaden van vilmorin,verkopen ze dat niet bij de aveve??? anders steek ik mijn licht daar eens op....
dinsdag 26 december 2006 - 01:54
Victor44

Victor44

Cetinel,ik heb verleden jaar 6 teentjes geplant en er waren per knol 3 à 4 heel grote teentjes, maar onderaan de knol waren nog kleine knolletjes en jij hebt er waarschijnlijk van die kleine gekregen.
grtj.victor
dinsdag 26 december 2006 - 19:08
ludo

Ludo

Eindelijk heb ik hem ook gevonden die olifantenlook.Heb hem wel in nederland moeten bestellen (5teentjes voor 4.50euro) maar heb er ineens 7 pakjes van besteld .Word eind februari geleverd ben erg benieuwd naar het resultaat
zondag 14 januari 2007 - 22:07
cetinel

Cetinel

Eindelijk heb ik hem ook gevonden die olifantenlook.Heb hem wel in nederland moeten bestellen (5teentjes voor 4.50euro) maar heb er ineens 7 pakjes van besteld .Word eind februari geleverd ben erg benieuwd naar het resultaat


en waar bestel je die dan???
maandag 15 januari 2007 - 08:06
ludo

Ludo

beste
ik heb die via internet in een nederlanse winkel gevonden onder de naam reuzenlook.
de naam van ceze winkel is [email protected]
mvg ludo
maandag 15 januari 2007 - 09:12
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

reuzenlook is volgens mij wat anders dan de olifantenlook hoor,das meer iets als sierui?? paarsblauw van kleur.
http://www.tuinkrant.com/modules.php?name=News&file=article&sid=158

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 26 januari 2007 - 14:15
ludo

Ludo

beste
ik weet niet of je op de site gaan kijken bent maar het gaat hier wel om reuzen-knoflook i.pv. reuzenlook zoals ik eerst geschreven had en de reuzenknoflook is wel olifantenlook
mvg ludo
vrijdag 26 januari 2007 - 16:12
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

ok,sorry in dat geval,heb niet op de site kunnen kijken,de link werkte niet
zal het nog eens proberen
had dan maar op het internet gezocht naar reuzelook,vandaar dat ik dus op die sieruien terchtkwam.



er zijn geen resultaten gevonden..........
lukt me dus niet .
vrijdag 26 januari 2007 - 22:22
ludo

Ludo

probeer www.tuinwinkelvinkel.nl of [email protected] eens
mvg ludo
zaterdag 27 januari 2007 - 05:42
Hugoke

Hugoke

een tuincentrum bij ons in de buurt gaat er bestellen
voor mij maar mag ik dat nu nog planten of wachten
tot in oktober zoals de gewone look
groetjes hugo
donderdag 15 februari 2007 - 07:37
Victor44

Victor44

Hugoke,ik heb mijn olifanten look verleden jaar in het voorjaar geplant .Ze zijn dan natuurlijk niet zo dik als dat je ze in het najaar plant.Ik heb die van mij nu in oktober in de aarde gestopt en ze staan nu reeds 10 cm hoog.Maar ik zou nu planten.
Grtj victor.
donderdag 15 februari 2007 - 18:45
lisa

Tekst aangepast

Lisa

victor ,helaas ben ik er nog geen oliefanten look tegen gekomen

grtjs,lisa
donderdag 15 februari 2007 - 21:38
Victor44

Victor44

Lisa,op het ogenblik is er in het tuincentrum nog geen binnengekomen,ik hou je wel op de hoogte als er terug is.Dan zal ik je wel een mailtje sturen.
Grtjs Victor
donderdag 15 februari 2007 - 21:49
lisa

Lisa

ja, dat is fijn bedankt

grtjs,lisa
vrijdag 16 februari 2007 - 00:04
Maxpowa

Maxpowa

Beste mensen,

Ik heb er net gekocht bij Eurotuin in Merelbeke, er is er ook een in Deinze waar ze deze hadden, maar ze waren niet geprijsd dus hebben we er daar geen meegenomen.

Ze kosten wel 2.95 per zakje met 3 dikke tenen.

Ik steek ze deze week in de grond, zoals aangegeven op de verpakking.

Hier ben je dus naar op zoek:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten,
Steven
maandag 5 maart 2007 - 16:17
lisa

Lisa

bedankt steven, hier in nederland heb ik ze nog niet gezien

groetjes lisa
maandag 5 maart 2007 - 19:24
ludo

Ludo

ik heb mijn olifantenlook thans in nederland gekocht ,hij is vandaag aangekomen .
Ik had ze besteld bij tuinwinkel A.V.D. ELZEN in Vinkel . Moet zeggen het zijn mooie knollen .
Heb ze 4.50e betaald voor 5knollen maar de verzendingskosten waren wel gratis.
maandag 5 maart 2007 - 21:14
lisa

Lisa

bedankt voor de tip

lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 07:50
Rodger

Tekst aangepast

Rodger

[afbeelding verwijderd niet-https]
Vandaag een pakje olifantenlook weest kopen in Eurotuin in Deinze.
Drie grote tenen voor de prijs van 2,95 Euro .
Ik ga ze in mijn groentenserre planten en goed swanjeren .
Op de verpakking stond,deze look vormt enorm grote knollen met een zeer milde smaak en nauwelijks mondgeur.Een grote bol kan tot 500gr. wegen.
Het proberen waard.
groetjes
rodger.
zaterdag 10 maart 2007 - 21:15
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ik ben ook benieuwd hoe ze smaaken
vind het wel apart dat zij zo groot worden

groetjes lisa
zaterdag 10 maart 2007 - 22:45
cetinel

Cetinel

ik ben ook nog steeds op zoek.................
maandag 19 maart 2007 - 09:13
Fons

Fons

Bij Pelckmans te lommel is olifantenlook te vinden verpakt in zakjes inhoud vijf lookteentjes.
donderdag 22 maart 2007 - 00:06
loslobos

Loslobos

ook olifantenlook gekocht bij tuinwinkelvinkel
ga de bollen aan de pitta man geven
PITTA MET OLIFANTENLOOK dat kan niet slecht zijn
zondag 25 maart 2007 - 09:49
lacegarden

Lacegarden

ik zoek die al jaren, echt waar en nooit hier gevonden. Veel over horen spreken , naar het schijnt zeer lekker. Weet iemand uit de regio
St-Niklaas-Dendermonde-Lokeren-Zele-Hamme mag zelfs verder zijn waar ik hem kan vinden. Morgen wel geen auto en donderdag ook niet.
Rita
zondag 25 maart 2007 - 13:13
loslobos

Loslobos

Ik heb Uw homepage eens bekeken en het is een
piece de resistance maar zou het nu nog op tijd zijn om tomaten te
zaaien voor buiten, de serre waar ik werk staat vol
vrijdag 6 april 2007 - 23:21
lacegarden

Lacegarden

ja, doe het maar vlug, het gaat , zeker weten.
zaterdag 7 april 2007 - 02:09
loslobos

Loslobos

mijn eerste teen heeft zijn kop boven gestoken
en hij zat 10 cm diep de andere zal dan wel volgen
dan zal hij bij U ook wel opkomen dagen Lace
zondag 15 april 2007 - 16:45
cetinel

Cetinel

pfff en ondertussen ben ik nog steeds op zoek......
zaterdag 20 september 2008 - 13:17
printemps

Printemps

hallo

heb er gevonden

in Wommelgem bij Vanderauwera's bomenwinkel
wel 4.50euro voor 5 tenen

mvg
an

woensdag 24 september 2008 - 18:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon