menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel

Ga naar meest recente reactie

Sansiebar

Sansiebar

Halloo!
Ik heb 2 vragen.
Eerste;
Waar zit bij de lavendel het zaad?
En;
Ik wil graag lavendel olie maken, moet je dan gewoon de zaden persen ofzo?
zoiets las ik ergens.
Hoop dat jullie het weten,
Dáág
woensdag 11 juni 2008 - 16:32
annis

Annis

De zaden worden gevormd in de bloemen. Het maken van Lavendelolie weet ik ook niet precies maar er komen wel nog wat toevoegingen bij.
woensdag 11 juni 2008 - 17:49
Sansiebar

Sansiebar

De zaden worden gevormd in de bloemen. Het maken van Lavendelolie weet ik ook niet precies maar er komen wel nog wat toevoegingen bij.


Bedankt!
donderdag 12 juni 2008 - 07:59
Rikske_

Rikske_

Hier staan een paar toepassingen voor de Olie van Lavendel.

Een leuk geschenkje met recepten uit grootmoeders tijd:
*Lavendelolie:Rits de bloempjes van een handvol verse of gedroogde lavendeltakjes en doe ze in een kom.Giet er een halve liter olijfolie of zoete amandelolie bij en laat het mengsel op een zonnige ,warme plek 3 dagen trekken.Giet het mengsel door een koffiefilter in een glazen flesje.Voor een sterkere geur het procédé herhalen met de gefilterde olie en nieuwe bloempjes.Dit wordt een leuk geschenkje indien je de lavendelolie in een mooi flesje giet met een takje lavendel eraan gebonden met een lila strikje


http://blog.seniorennet.be/kruidenhoekje/archief.php?ID=60

Succes
Eric



donderdag 12 juni 2008 - 10:16
Sansiebar

Sansiebar

Hier staan een paar toepassingen voor de Olie van Lavendel.

Een leuk geschenkje met recepten uit grootmoeders tijd:
*Lavendelolie:Rits de bloempjes van een handvol verse of gedroogde lavendeltakjes en doe ze in een kom.Giet er een halve liter olijfolie of zoete amandelolie bij en laat het mengsel op een zonnige ,warme plek 3 dagen trekken.Giet het mengsel door een koffiefilter in een glazen flesje.Voor een sterkere geur het procédé herhalen met de gefilterde olie en nieuwe bloempjes.Dit wordt een leuk geschenkje indien je de lavendelolie in een mooi flesje giet met een takje lavendel eraan gebonden met een lila strikje


http://blog.seniorennet.be/kruidenhoekje/archief.php?ID=60

Succes
Eric





precies Wat ik zocht! , bedankt!
zaterdag 14 juni 2008 - 10:13
martine

Martine

wat zijn dan de verschillende toepassingen: ik zou denken als badolie? toch als je amandelolie gebruikt.
maar dit kan blijkbaar ook met olijfolie? welk is dan de toepassing? ook voor bad of in de keuken?

Martine
dinsdag 17 juni 2008 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon