menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Yomogi japanse bijvoet

Ga naar meest recente reactie

rrheyn

Rrheyn

- Hier zijn zeker nog wat macrobiotiekers aanwezig die de yomogi kennen uit de literatuur van Georges Oshawa en Michio Kushi.
Men maakte er in die traditionele keuken yomogi-mochi en yomogi-soba van.
beide zouden dan een bijzonder goed effect hebben op zuivering van bloed en versterking van organen.
de soba = boekweitspagetti + japanse bijvoet.
Mochi = zoet rijstcake + verse jonge japanse bijvoet.
echt iets voor mensen die van een slanke of volslanke lijn houden, want menig macrobioot moet brutellen dragen om zijn broek op te houden.
dat komt natuurlijk door de condimenten, nori, wakame, kombu, dulche zeewieren waarme we kwistig omspringen.
Ik heb nog heel wat jonge plantjes staan, zeker een must bij je voorjaarsreinigingsritueel en je brandnetelsoepjes.
groet ,
Rob
[email protected][afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 22 maart 2008 - 09:11
annd6

Annd6

Hey Rob,
ik ben geen macrobiotieker maar ik zou wel een plantje bijvoet willen. Bijvoet wordt in het japans inderdaad Yomogi genoemd, mooie naam hé.
Wil je ruilen met zaadjes rozegras of ajowan of iets anders? Pepertjes, tomaten?
Groetjes
Ann

zaterdag 22 maart 2008 - 11:17
lisa

Lisa

moxa, ofwel bijvoet wordt overwegend bij de akupunktur gebruikt

groetjes lisa
dinsdag 25 maart 2008 - 18:29
rrheyn

Rrheyn

Het wordt vooral jong en vers gegeten, het heeft voedzame grond nodig.
Die jappen en Chinezen zijn echt wel keien in het bedenken van heilzame groenten.
Die traditie is duizenden jaar oud, hoe wisten ze dat ?
Nu blijkt yomogi ook bijzondere effectief te zijn op de ijzerspiegel in je bloed en op vervuilde darmen.
De combinatie Yomogi met mochie (yomogi +zoete rijstcake) en soba yomogi (boekweit-yomogi-spagetti) is heerlijk.
Ik importeerde het jaren terug, nam het risico (doeane) en kreeg enkele "gouden" scheutjes. Maar ze zijn het waard. Neemt wel zijn plaats in en wil overheersen. Goeie groencompost einde seizoen, stengels voor andere doeleinden(droogbloem).
dinsdag 20 april 2010 - 16:00
rrheyn

Rrheyn

Dus beter geen berichten meer sturen dan!
zondag 18 maart 2012 - 19:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon