menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ginseng

Ga naar meest recente reactie

tropico

Tropico

IK zou graag weten of je ginseng kunt kweken als je van die wortels koopt en ze in potgrond steekt.
of als er iemand stekjes heeft van die plant.die hij/zijn me wil geven om te proberen.
zaterdag 1 maart 2008 - 21:19
Jipken
zondag 2 maart 2008 - 08:28
lisa

Lisa

tropico, je kunt ze ook makkelijk uit zaden zaaien

groetjes lisa
maandag 10 maart 2008 - 13:24
rrheyn

Tekst aangepast

Rrheyn

IK zou graag weten of je ginseng kunt kweken als je van die wortels koopt en ze in potgrond steekt.
of als er iemand stekjes heeft van die plant.die hij/zijn me wil geven om te proberen.


Tropico,
je kan zaadjes verkrijgen op kapaza, zie
http://shop.kapaza.be/merlijn
t'is een bio-teelt amateur die tal van ongewone specialiteiten heeft in een relatief kleine tuin.
Ik heb er daar gevonden en ga het dit jaar ook proberen.

wortels die je koopt zijn meestal al gestoomd en die in een pot steken gaat je alleen wat compost opleveren
- ik zag ook dat men daar maccazaad, leuzia rhapontica, rhodiola rosea en eleutherococcus senticossus had staan in kleine hoeveelheid. Reeds jaren op zoek naar de echte yomogi (japanse bijvoet) en die men ook leveren in kleine hoeveelheid.
Wat ikzelf ook interessant vond is de japanse bergaardappel, die in mijn tuintje nu ook een bijzondere klimplant is geworden en waarvan de wortel ginsengachtige krachten bevat. Toch maar meegenomen en nog geen spijt van gehad
zaterdag 15 maart 2008 - 14:36
tropico

Tropico

Bedankt rrheyn voor de nuttige info ik ga direct eens gaan kijken naar die shop
zondag 16 maart 2008 - 14:21
jayjay49

Jayjay49

....... Ik had zaad meegenomen uit Vietnam. Na 15 maanden lijkt het uitgekomen. Het heeft al die tijd in een plantenbak gezeten, geplaatst in de schaduw. Ik had al gehoopt dat het een jaar geleden zou zijn uitgekomen 3 maanden ná het zaaien, maar niets daarvan. Tot mijn verbazing lijkt mijn geduld beloond te worden met - nu zichtbaar - 6 'kopjes' boven de grond!!

woensdag 13 maart 2019 - 17:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon