menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen

Ga naar meest recente reactie

erickrijger

Erickrijger

Wie weet hoe ik de pitten uit de zonnebloemen krijg, en uiteindelijk voor consumptie geschikt maak?
zaterdag 20 oktober 2007 - 19:32
Indah

Indah

De pitten kun je eruit krijgen door de zonnebloem te breken, maar je moet ze dan wel nog met je vingers uitpeuteren. Wel redelijk wat werk om ze er allemaal uit te krijgen. Op deze manier heb ik het gedaan, maar misschien is er iemand die een vluggere manier weet.

groeten, Indah
zaterdag 29 december 2007 - 13:33
annd6

Annd6

Ik weet ook niet meteen een andere manier, het is een prutswerkje maar wel de moeite vind ik want ze zijn erg lekker.

Groetjes
Ann
zaterdag 29 december 2007 - 15:04
erickrijger

Erickrijger

Indah en Ann, dank voor jullie antwoord. Ik met mijn vraag wat precieser stellen, merk ik. Want hoe krijg je elke zonnebloempit los uit de schil? Moet dat ook met de hand? Een heel gepruts, zeker als je zo 5000 pitten hebt (schatting). Ik heb al geprobeerd deze eerst warm te maken, maar dat had geen effect. Graag hoor ik of jullie (of anderen) hier betere oplossingen voor hebben.
Groetjes
Eric
zaterdag 29 december 2007 - 16:15
annd6

Annd6

Eric,
ik doe het met de hand, ik weet geen andere manier helaas

Veel geluk met je pitten.....en moed!

Groetjes
Ann
zaterdag 29 december 2007 - 16:20
Indah

Indah

Ik doe het net zoals Ann, ook met de hand. Veel succes !

groeten, Indah
zondag 30 december 2007 - 12:53
jardi

Jardi

Hier in spanje,costa del sol is zonnepitten eten dagelijkse kost.Ze bijten het met hun tanden voorzichtig open en halen er het eetbare uit.De rest spuwen ze maar op de grond of in de bus of rein.Vuil boeltje hier.Probeer maar!!

Groetjes Jardi
zondag 9 maart 2008 - 19:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon