menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Munt

Ga naar meest recente reactie

petravg

Petravg

wie weet waarom vliegen aangetrokken worden door de bloemen van munt?
mijn plant zit nl vol vliegen!!!!
donderdag 27 juli 2006 - 20:05
Tomateboer

Tomateboer

Ik heb even het onderwerp verplaatst in het gloednieuwe kruidentopic.
grt
vrijdag 28 juli 2006 - 15:29
Leentje

Leentje

Weet niet waarom, maar ik heb van puur ellende gisteren de planten gekortwiekt.
Staan dicht bij de keuken, veel te veel vliegen.

Leen
vrijdag 28 juli 2006 - 23:12
Tine

Tine

Ik heb daar nog nooit wat van gemerkt. Ik hoop niet dat ik dat ook krijg . Ik heb al jaren munt en er nog nooit vliegen op gehad.

Tine.
vrijdag 28 juli 2006 - 23:21
Bowie

Bowie

Bij mij ook geen problemen.
zaterdag 29 juli 2006 - 00:32
Siebke

Siebke

Er is inderdaad wel een vliegenplaagje op gang.Werd ook vermeld in het nieuws.Maar op de munt heb ik enkel dat blauwige-metallic kevertje gezien,geen vliegen.Vliegen worden o.a. aangetrokken door zoet,het kan dus zijn dat er voordien een soort bladluis opzat die een suikerachtige substantie achterlaat die de vliegen wel interessant vinden,mieren toch althans!
zaterdag 29 juli 2006 - 00:48
marie

Marie

ieder jaar heb ik er ook last van,ik denk dat de vliegen worden aangetrokken door de bloemen,dus heb ik de munt ingesnoeid en heb geen vliegen meer gezien(???)
zaterdag 29 juli 2006 - 21:00
Leentje

Leentje

Ja,

Het zijn duidelijk de bloemen waar ze op af komen, die zitten dan vol vliegen, ieder jaar opnieuw. Het is daarom dat ik zei gekortwiekt, waarmee ik bedoelde de bloemen eruit geknipt.

Het heeft niet te maken met een vliegenplaag, ook niet met bladluis (heb nl. geen bladluis op de munt)
Het is volgens mij iets, een stof in de bloem waar ze door aangetrokken worden.

groetjes,
Leen
maandag 31 juli 2006 - 00:03
Rosita

Rosita

het kevertje op de munt is het muntkevertje. Moet je eens van dicht bekijken, heeeel mooi. Maar pas op ze vermenigvuldigen snel en het liefst eten ze je volledige plant op. Als je mooie munt wil, controleer ze regelmatig op muntkevertjes en verwijder ze.
Nog nooit last had van veel vliegen op de munt

Rosita
donderdag 3 augustus 2006 - 09:58
eka

Eka

Ik heb ze altijd op de bloemen van de munt.
Ook op de bloemen van venkel trouwens die ook nog eens wespen aantrekt.
maandag 7 augustus 2006 - 01:42
Tine

Tine

Ik geloofde eerst niet zo dat er zo veel vliegen op munt afkomen omdat ik er zelf geen last van heb, maar gisteren in de Hortus in Utrecht zag het zwart van de ook zwarte vliegen op alle soorten munt. Wat is dat jammer.

Tine.
dinsdag 8 augustus 2006 - 12:33
Kwest

Kwest

Ik heb er ook last van, mijn grote Marrakech munt zit vol van die groene vliegen, brrrrr.
Maar misschien even terugkeren naar de originele vraag van petravg: weet iemand waarom de bloemen van de munt vliegen aantrekken?
dinsdag 8 augustus 2006 - 17:48
eka

Eka

Ik heb er nog steeds last van (net weer al mijn munt weggeknipt ) en weet nog steeds niet waar het aan ligt. Is niets over te vinden.
Ik heb het ook heel erg op de guldenroede. Is niet echt leuk meer.....
dinsdag 11 augustus 2009 - 15:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon