menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid vernietigen alvorens aardappelen te rooien

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Vic55

Ik heb heel wat onkruid op mijn aardappelen percel gekregen. Kan ik dit vernietigen, zonder gevaar voor de aardappelen, alvorens de aardappelen re rooien. En indien ja, wat voor product gebruik je daarvoor het best. Het is hoofdzakkelijk muur, maar ook wel andere onkruiden.
donderdag 26 juli 2007 - 19:55
corrielat

Corrielat

Hallo Vic,
Je zal het niet geloven maar ik heb er een tijdje kippen op lopen, die houden van muur, alles onkruidvrij, ik heb trouwens gehoord wanneer je veel muur in de tuin hebt, betekend dat je goede grond hebt,
donderdag 26 juli 2007 - 20:05
Vic55

Vic55

Dank u voor de tip, maar spijtig genoeg heb ik geen kippen.
Ik kan natturlijk dat onkruid gewoon bij het rooien oprapen, maar dan duurt het rooien zo veel langer.

Mvg, Vic
donderdag 26 juli 2007 - 20:12
aas

Aas

Hallo,

Als het u kan troosten wij hadden juist het zelfde probleem. Ik ben naar het tuincentrum geweest en heb een product gekregen van Compo het noemt Basta tuin. Het is een niet-selektief kontaktherbicide voor onkruidbestrijding. Na een dag of 7 begint het te verkleuren en daarna gaat het kapot.

Maar je moet wel 14 dagen wachten alvorens de aardappelen te oogsten en het zou geen effect hebben op de aardappelen zelf.

We weten ook nog niet wat het resultaat is. Want het is het eerste jaar dat we het geprobeerd hebben. Afwachten dus?


Groeten Annelies.
donderdag 26 juli 2007 - 20:36
andre

Andre

Gewoon manueel het onkruid verwijderen dat vraagt wel wat werk. Maar toch nog altijd beter dan spuiten

andre
donderdag 26 juli 2007 - 22:56
jdcoster

Jdcoster

Dank u voor de tip, maar spijtig genoeg heb ik geen kippen.
Ik kan natturlijk dat onkruid gewoon bij het rooien oprapen, maar dan duurt het rooien zo veel langer.

Mvg, Vic

Pas op het ergste moet dan nog komen. Die aardappelen schillen en koken.
In uw plaats zou ik geschilde aardappelen in blik kopen of pureepoeder in dozen dat men slechts moet aanlengen met water...
vrijdag 27 juli 2007 - 00:03
rialle

Rialle

Sorry, maar als je al 2 weken moet wachten met je aardappels te rooien, dan is er toch iets niet goed aan denk ik dan. Anders moet het toch geen probleem zijn.

Groetjes Rialle
vrijdag 27 juli 2007 - 00:54
Vic55

Vic55

Het gaat me niet om het werk, maar met al dat onkruid dat maakt het alleen maar moeilijker. En ik wou enkel eens informeren hoe iemand anders dat oplost.
Alleszins bedankt voor de tips.

Mvg, Vic
vrijdag 27 juli 2007 - 08:10
kuiperke

Kuiperke



http://www.kalkcyanamide.de/omzetting.htm

Ik gebruik dit KALKCYANAMIDE met regenachtig weer aardappels in de grond +-15 cm diep dan direkt

KALKCYANAMIDE zijn mestoffen natuur produkt dag onkruid regen-of gieten lees maar
donderdag 24 januari 2008 - 20:34
Adrienne

Adrienne

Maar ja manna zeg
We kennen toch allemaal n' een goeie hakker hé.
Gebruiken zou ik zeggen da's nog altijd het beste.
Wel uit de tijd van onze grootouders maar één keer aankopen voor de rest gratis.
Als je het aardappel perceel onkruid vrij houdt tot de bladeren groot zijn is alles oke en heb je van onkruid zowiezo weinig of geen last meer.
Oh ja en t'is zaaaalig om te doen.
Ge krijgt er een lekker fris en gezond kleurke van dus .... zonnebank ook weeral uitgespaard
vrijdag 25 januari 2008 - 11:59
bakkie

Bakkie

ligt het onkruid echt op de aardappellen,?????????????????????????????????????????????????????,



bakkie
vrijdag 25 januari 2008 - 21:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon