menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Patattenziekte bij tomaten

zico

Zico

beste tuinders,
ik heb weeral een probleem, gisteren heb ik zes kilo tomaten weggegooid en heb ik vastgesteld dat mijn tomatenplanten ziek zijn. Het is begonnen met één plant die eigenlijk vanaf het begin niet goed meewerkte, had wat groei achterstand enz.Een maand geleden werden zijn bladeren geel en krulde op, alsof ze verdroogd waren, later zijn er bruine plekken zichtbaar geworden op de vruchten zelf. Ik in paniek en raad gaan vragen aan andere tuinders, uittrekken en ver weggooien vertelden ze. Heb ik dus ook gedaan, nu twee weken geleden begon een andere plant dezelfde symtomen te hebben, vorige week heb ik gespoten met een middel tegen de tomaten en patattenplaag een blauw poeder op te lossen in water. Nu gisteren is het verdict zwaar geworden al vier planten van de tien hebben ervan, ik heb de beschadigde vruchten en bladeren verwijderd en nogeens met dat blauw spul gespoten, ik kan toch moeilijk iedere plant uittrekken. Misschien heb ik de planten teveel water gegeven ik gebruik het antieke flessensysteem, ik weet niet hoe het komt en wat ik nu nog kan doen.
Ik had nochthans veel tomaten
vrijdag 6 juli 2007 - 00:08
annd6

Annd6

Kan je een foto plaatsen?
Je zegt dat er eerst gele vlekken kwamen op de bladeren?
Die bruine plekken zitten die ook op de stelen?
De plaag heerst wel erg.
staan je tomaten buiten, hebben ze regenbescherming?
De vruchten zijn die rot onderaan of overal?
Veel vragen hé maar ja, ik kan anders niet zeker zijn wat het is.
Groetjes
Ann
vrijdag 6 juli 2007 - 00:25
soren

Soren

ah , gespoten met bordeauxe pap , had ik ook gedaan , maar een wonderspul is het niet!



Sören
vrijdag 6 juli 2007 - 01:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon