menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes bewaren

Ga naar meest recente reactie

stefan

Tekst aangepast

Stefan

Hey mensen,
ik ben nieuw hier op het forum. En ik heb een vraag.
Hoe bewaren jullie de zaadjes? Ik ga proberen ze in een soort zelfgemaakte papieren zakjes te bewaren. En nog een vraag (hoort eigenlijk niet bij groente) wanneer kan je zaadjes uit papaver halen. De bovenkant van de knop zeg maar staat een beetje open. Er zitten gleuven in.
Groeten,
Stefan
dinsdag 11 juli 2006 - 11:00
nientje

Nientje

hallo, welkom!!!
ik bewaar mijn zaadjes in kleine plastiek potjes (van ijsceam) in een kartonnen doos
de zaadjes van de papaver kan je uithallen als de zaaddoos bruin begint te worden, je ziet dan openingetjes in de bovenkant van de doos, dan is het maar omgekeerd hangen in een papieren zakje en schudden maar
succes, nientje
dinsdag 11 juli 2006 - 16:16
stefan

Stefan

hallo, welkom!!!
ik bewaar mijn zaadjes in kleine plastiek potjes (van ijsceam) in een kartonnen doos
de zaadjes van de papaver kan je uithallen als de zaaddoos bruin begint te worden, je ziet dan openingetjes in de bovenkant van de doos, dan is het maar omgekeerd hangen in een papieren zakje en schudden maar
succes, nientje


hey nientje,
ik heb ze in zelfgemaakte papieren zakjes gedaan en ik zal ze ook nog wel een plastic bakkie doen.
ik was eigenlijk een beetje te ongeduldig met die papaver en heb hem er al af gehaald. wel mooi dat er zoveel zaadjes uit komen.
groeten,
stefan
dinsdag 11 juli 2006 - 17:03
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Hallo Stefan,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik bewaar ze in papieren zakjes en dan in een kartonnen doos.

Gtjs adrienne
dinsdag 11 juli 2006 - 19:08
andre

Andre

Dag stefan

Ik bewaar mijn zaadjes in lege doosjes waar filmrollentjes in geweest zijn

andre
dinsdag 11 juli 2006 - 19:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon