menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenplanten sterven af

Ga naar meest recente reactie

Bartjuh

Bartjuh

mijn tomatenplanten gaan al 2 x op rij dood. de bladeren krullen op verfrommelen en de vrucht word groen met rotte plekken. de tomaten vallen dan af. ik kweek 4 jaar tomaten en het 1ste jaar ging alles goed en de 2 andere jaren heb ik dit probleem en nu de 4e keer. de tomaten sterven alleen bij ons in de tuin. ik kweek ook voor andere planten maar daar doen ze het gewoon goed. weet iemand hier iets op?
zondag 27 mei 2007 - 22:02
andre

Andre

Bartjuh

Hartelijk welkom op dit forum.

Nu weet ik niet of je de tomaten kweek in een serre of volle grond buiten. Maar volgens ik lees zou je wel de aardappelziekte kunnen hebben of wel Botrytis Als je tomaten kweek in een serre is het goed om minstens elk drie jaar de grond vernieuwen en elk jaar de grond in de serre goed laten doorspoelen. In open lucht een goed vruchtwisseling toepassen

andre
zondag 27 mei 2007 - 22:17
Bartjuh

Bartjuh

Het is in volle grond. is dat dan ook mogelijk?
maandag 28 mei 2007 - 00:45
andre

Andre

Deze ziektes komen ook inn vollr grond voor. Probeer een goede vruchtwisseling en nooit tomaten zetten naast aardappelen

andre
maandag 28 mei 2007 - 00:57
brompie

Brompie

Ik HAD een cherry tomaten plant gekocht op de markt, hij deed het drie dagen goed en was toen ineens in twee dagen tijd afgestorven????? (op het stuk grond waar hij stond heeft verleden jaar niets gestaan)
Grt Brompie
maandag 28 mei 2007 - 03:06
Bartjuh

Bartjuh

ik heb geen aardappelplanten dus dat is de oorzaak niet. wisselen van plek van planten doe ik ook altijd. Moet ik anders de grond eerst goed bemesten?
maandag 28 mei 2007 - 03:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon