menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peterselie

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Tekst aangepast

Bowie

voor Bowie,
1/ peterselie zaai ik eerst voor in plastiek U-profielen van 1 meter, als deze dan wat boven staat trek ik voren en schuif de peterselie uit de vormen in de voren, beetje aanduwen en klaar


Hugo dit is een stukje dat jij geschreven hebt.

Nu heb ik een bibliotheekboek (zaad winnen uit groenten, kruiden en bloemen), hier staat bij peterselie: Het kiemproces kan als volgt versneld worden:
Laat de zaden 2 dagen lang in warm water weken. Ververs het water enkele
keren en spoel de zaadjes af vooraleer te zaaien.

Ook nog het volgende: Plaats een kweekbak met (niet begoten planten) in een grote diepvrieszak en zet die in de diepvries gedurende 1 tot 2 dagen. Haal dan de zak uit de vriezer, maar laat de kweekbak erin staan tot de planten beginnen te kiemen. Dan begieten en onder fluolampen of op een zonnige plaats zetten.

Gebruik jij dan ook één van deze methodes? Of doe je zoals je schreef, direct in die U-profielen zaaien?

Zaden in het koelvak zetten, tot daar aan toe, maar in de diepvries? Of zou dat een drukfout zijn?

Kan je peterselie het ganse jaar door zaaien en met welke soort heb je het beste resultaat qua teelt, gekrulde of platte?
dinsdag 4 juli 2006 - 21:22
Bowie

Bowie

Hugo waar ben je?
donderdag 6 juli 2006 - 11:09
hugo

Hugo

beetje geduld joh,, ben gisteren verjaard dus hebben de dochters een feesje gebouwd(behalve de jongdte, is op kamp);; heb nog een houten kop alhoewel ik reeds vroeg op was (5 h) vandaar..........., maar ben er terug

de peterselie zaai ik rechtstreeks in de U-profielen, vochtig maken en deze zet ik in de veranda onder een plastiek plaat, bij opkomst plaat verwijderen en als ze groot genoeg zijn uitplanten in de tuin,, ik zaai altijd van die platte italiaanse peterselie,, heeft meer smaak;; komt niks frigo of diepvries aan te pas

groetjes
donderdag 6 juli 2006 - 12:33
Bowie

Bowie

Allereerst proficiat en nog even zovele jaren.

Zal eens proberen met jouw methode.

donderdag 6 juli 2006 - 12:35
Victor44

Victor44

Allé hugo,een dikke proficiat! Hoeveel jaartjes heb je trouwens mogen vieren,of mag ik dat niet vragen? Dat je nog lang mag accordeon spelen! en natuurlijk peterselie mag kweken ook.
donderdag 6 juli 2006 - 16:51
martine

Martine

eveneens van mij nog heel veel verjaardagen toegewenst!!!
Martine
donderdag 6 juli 2006 - 16:58
Annemie

Annemie

Proficiat Hugo.

Wat de peterselie betreft laat ik die gewoon opschieten en die zaait zichzelf dan uit. Zo heb je moeiteloos elk jaar verse peterselie.

Annemie

donderdag 6 juli 2006 - 17:04
hugo

Hugo

hallo Victor44, mag je zeker vragen hoor, geen enkel geheim

't zijn er dus 57 geworden

groetjes
donderdag 6 juli 2006 - 19:32
Adrienne

Adrienne

Hallo Hugo,

[afbeelding verwijderd niet-https]

gtjs adrienne
donderdag 6 juli 2006 - 21:06
nientje

Nientje

hugo, ook van mij nen dikken proficiat
nientje
vrijdag 7 juli 2006 - 14:46
Tomateboer

Tekst aangepast

Tomateboer

Proficiat en dat er nog vele jaren bij mogen he
grt
vrijdag 7 juli 2006 - 15:16
andre

Andre

Hugo.

Proficiat en dat je nog vele jaren tuinplezier mag hebben

grt
vrijdag 7 juli 2006 - 15:39
hugo

Hugo

bedankt voor de attenties,, voel me nog steeds goed in mijn vel, met die jonge gasten van de muziekschool voel ik mij af en toe nog wel eens terug 18 (of denk dat dan), maar 's anderendaags is dat wel wat minder, in ieder gevan hier een kleine attentie, geluid niet te stil zetten dan klinkt het veel beter


groetjes

http://www.accordeongirl.com/vogels.pps
vrijdag 7 juli 2006 - 17:20
Bowie

Bowie

Prachtig Hugo zowel muzikaal als visueel.
vrijdag 7 juli 2006 - 18:25
andre

Andre

Ja Hugo dit is terug een meesterwerk.

andre
vrijdag 7 juli 2006 - 18:52
ines

Ines

Hugo hartelijke gelukwensen (beter laat dan nooit...)

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 9 juli 2006 - 19:02
Adrienne

Adrienne

Hugo,

d'as weer hééél mooi.
het doet ge dat toch?
BRAVO

zondag 9 juli 2006 - 23:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon