menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Problemen met aardappelen

Bram Wuyts

Bram Wuyts

Beste,

Ik heb een mislukt jaar voor mijn patatjes. Ik heb agria's geplant. Hun groei was initieel goed maar ondertussen zien ze er al een tijdje slecht uit. Ik ga ervanuit dat ze dood gaan gaan.

Ze groeien in compost met hooi als toplaag. Er zitten een paar mooie groene planten tussen. Maar de meesten zagen initieel licht groen, te licht voor gezond te zijn en nu zijn er verschillende bladeren geel aan het kleuren / bruin. Zwarte stippen etc. Ik heb een foto bijgestoken met een paar bladeren.

Omdat ik wil leren voor volgend jaar zou ik graag willen weten waar het mis gegaan is. Als iemand weet wat het probleem is hoor ik het graag.

Mijn kolen wortels tomaten etc staan gelukkig wel goed! Enkel aardappel problemen.

Dank bij voorbaad!

Groenten

woensdag 16 juni 2021 - 17:27
danny2

Danny2

vermoed alleen watergebrek
groetjes danny
woensdag 16 juni 2021 - 21:05
c j de k

C j de k

Als ze in compost staan denk ik eerder dat het loof verbrand door veel te veel organische mest en door het hooi gaat dat nog eens extra broeien. In het vervolg een wat schraler medium gebruiken.
woensdag 16 juni 2021 - 23:42
pikachu12

Pikachu12

I regularly visit your website and find a lot of interesting information. There are not only good articles but also great comments. Thank you and hope my page grows bigger and bigger. fireboy and watergirl
dinsdag 7 september 2021 - 11:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon