menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappelen

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Vic55

De laatste paar jaar heb ik een probleem met aardappelen in onze tuin. Heel knollen blijken bij het rooien kleine zwarte puntjes te hebben. Bij het schillen van de aardappelen blijken die gaatjes zo heel kleine zo precies gangetjes te zijn die precies door een of ander klein wormpje of zo zijn gemaakt. Die gaatjes of gangetjes gaan zo ongeveer 1cm of iets meer diep, waardoor er natuurlijk heel wat afval is. Voor de rest kunnen de aardappelen gewoon bewaard worden en worden ze gedurende de winter of zo niet rot of worden die gaatjes en die gangetjes ook niet groter of zo. Is er hier soms iemand die het probleem erkent en wat nog veel beter zou zijn iemand die een mogelijke oplossing ervoor weet

Mvg, Vic
dinsdag 6 april 2021 - 10:28
LT

LT

Dit gevonden op int...Misschien zo iets?
De aardappel is een reproductiemechanisme van de aardappelplant. Op elk zwart puntje ontstaat na verloop van tijd een uitloper wat het begin is van een nieuw plantje. Deze uitloper én de zwarte puntjes moet je beslist niet opeten.25 nov. 2012
dinsdag 6 april 2021 - 11:02
Vic55

Vic55

Thx voor de reactie, maar dat is het zeker niet hoor. Ik zal eens proberen er een goede foto van te maken
dinsdag 6 april 2021 - 13:44
Patrikc

Patrikc

Mogelijk zijn die gaten gemaakt door 'ritnaalden'

Hier hebben de kippen het overgrote deel van de moestuin mogen 'opkuisen' tussen november en vorige week.
dinsdag 6 april 2021 - 14:00
Vic55

Tekst aangepast

Vic55

mogelijk dat het zo iets is ja., maar zelf weet ik het niet. Het zijn heel kleine gaatjes. Nu moet ik zeggen dat ik soms ook wel last heb van wat ik noem emelten die ervoor zorgen dat men sla planten helemaal verdorren.
Heel goed idee van die kippen maar we hebben geen kippen, dus ja als er iemand een andere suggestie heeft lees ik het graag hoor.
dinsdag 6 april 2021 - 16:26
argilla1952

Tekst aangepast

Argilla1952

blijkbaar niet meer verkrijgbaar wegens wijziging in de wetgeving voor Metribuzin 70 WG onkruid tussen aardappelen . Iemand een ander bestrijdingsmiddel dat nog wel verkrijgbaar is ? ( bv bij de AVEVE ? ) dank U
grtjs
donderdag 20 mei 2021 - 10:04
pikachu12

Tekst aangepast

Pikachu12

The information from you shared is vast knowledge and everyone should read to be more open-minded. I am very grateful for that. atari breakout
dinsdag 7 september 2021 - 11:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon