menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenbemesting

Ga naar meest recente reactie

MGEE

MGEE

Ik heb een stuk grond van ongeveer 2500 m² die ik deze week ga laten omploegen. Ik had er dit jaar graag groenbemestting opgezet, zodat het onkruid wat tegen gehouden wordt. De bedoeling is om er volgend jaar een deel moestuin van te maken, een deel(tje) siertuin en een deel voor wat dieren (kippen, konijnen, cavia's, ...) . Misschien komen die dieren er deze zomer al.
Welke groenbemesting kan ik best zaaien? Het is een zanderige droge grond aan de rand van een bos.
Zou een mengeling van wikke, Facelia en snijrogge goed zijn?

Bedankt,
Groetjes,

Marc
dinsdag 15 mei 2007 - 19:56
andre

Andre

Mgee.

Het is te zien wanneer je deze groenbemester wil in zaaien nu of in het najaar. Het voordeel van Facelia is dat deze bij vorst bevriest en een proper stuk grond nalaat . Snijrogge moet je afmaaien en in spitten of ploegen

Groetjes andre
woensdag 16 mei 2007 - 02:05
phili

Phili

Hoi,
ik heb eens wikke geprobeerd als groenbemesting maar had daar slecht resutaat van en zo goedkoop was het niet.
groetjes catootje
woensdag 16 mei 2007 - 05:30
pbl

Pbl

Het voordeel van Facelia is dat het niet verwant is aan de gewassoorten in de moestuin. Gebruik je Facelia, breng je nooit de vruchtwisseling in de war.

Groet, Peter
woensdag 16 mei 2007 - 08:02
MGEE

MGEE

Mgee.

Het is te zien wanneer je deze groenbemester wil in zaaien nu of in het najaar. Het voordeel van Facelia is dat deze bij vorst bevriest en een proper stuk grond nalaat . Snijrogge moet je afmaaien en in spitten of ploegen

Groetjes andre


Het is de bedoeling om die groenbemester nu in te zaaien.

Groetjes,

Marc
woensdag 16 mei 2007 - 14:23
andre

Andre

Goede morgen Marc

Dan zou ik aanraden om Phacelia,boekweit of bernagie te zaaien

Groetjes andre
woensdag 16 mei 2007 - 15:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon