menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten

Ga naar meest recente reactie

Seten

Seten

Hallo beste tuinvrienden. Ik heb zoals ieder jaar weer enkele tomaten geplant, maar na enkele dagen waren er verschillende die aan het verslensen waren en hun kop lieten hangen. Ik heb er een paar weer uitgehaald om te zien of er misschien beestjes aan de wortels zaten te knabbelen, maar niks gevonden. En toen zag ik plots al die witte stippels od sr stammetjes !! Wat voor ziekte zou da kunnen zijn. Ik vrees dat ik dit jaat niet veel tomaten zal kunnen eten...

Groenten

donderdag 28 mei 2020 - 09:10
verbena46

Verbena46

Vermoed wolluis .Staat de plant binnen?
Laat de wind door de tomaten waaien want anders is het gemakkelijk dat ze
aangetast worden door allerlei ziektes enz.
donderdag 28 mei 2020 - 14:57
Seten

Seten

De tomaten staan buiten onder een afdak, dus de wind kan er goed doorspelen. Maar toch bedankt voor de reactie hoor !! Ik heb intussen een bodem annalise gedaan van DCM (testkit gekocht bij tuinadvies) en daaruit blijkt dat er niet genoeg voedingstoffen in de grond zitten.. ??
zaterdag 30 mei 2020 - 07:06
Patattenriek

Tekst aangepast

Patattenriek

Dat kan misschien wel zijn dat er niet genoeg voeding in grond zit ( ik zie dat ze in pot staan), maar ik zou er sterk aan twijfelen dat dit iets te maken heeft met die luizen.
zondag 31 mei 2020 - 20:39
Seten

Seten

Ik denk dat u gelijk hebt Patattenriek. Ik heb een bodemanalyse gedaan met zo'n testkit van Tuinadvies ( DCM ) en er blijkt inderdaad te weinig meststof in de bodem te zitten !! De PH was perfect. Maat toch, de planten stonden er heel slap bij en ik heb er een paar uitgetrokken en gezien dat de witte wortels die er bij het planten aanstonden helemaal verdwenen waren of zwart... Eerst dacht ik dat er te veel meststof in de grond zat, maar na de test bleek dat niet zo te zijn... Ik begrijp het niet meer... ik heb nu enkele geente gezet, we zullen zien.
Groeten Roger
donderdag 4 juni 2020 - 07:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon