menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weide champignons geplukt

Ga naar meest recente reactie

petervanvr14

Petervanvr14

Hallo heb naast ons op de weide waar paarden staan deze champignons geplukt sommigen zien zwart onderaan het hoedje en sommigen roze. Zijn dit nu eetbare of niet, groetjes Peter

Groenten

maandag 30 september 2019 - 11:19
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Leef je nog? Ik zou de gok niet wagen. Zelfs mijn kippen laten de paddestoelen staan.
dinsdag 1 oktober 2019 - 22:12
Louisa S

Louisa S

Persoonlijk zou ik er zeker niet van eten .... paddenstoelen die ge niet kent , van af blijven !
dinsdag 1 oktober 2019 - 22:49
petervanvr14

Petervanvr14

Heb van een vriendin het volgende antwoord op fb gekregen; Die zijn eetbaar. Roze zijn verse. De zwartere zijn iets ouder. En ja we hebben er met ganse gezin van gegeten en leven nog ????
woensdag 2 oktober 2019 - 06:22
Joukje Smeding
woensdag 2 oktober 2019 - 10:32
charelke

Charelke

Zijn eetbaar als je ze klaar maakt ,stoven met een ajuin of sjalot en als de sjalot of ajuin samen in de pan een zwarte inkt achtige kleur krijgt als de champignons erbij zijn,kap het spul dan maar weg dan zit er ne giftige bij. Dat zei mijn grootmoeder destijds.
grts
Charelke
dinsdag 8 oktober 2019 - 17:38
Carib

Carib

bericht van een paar jaar geleden:
Gepubliceerd: donderdag 24 september 2015 15:39
Deze week is in Nederland een tweede persoon overleden aan het eten van giftige paddestoelen. De man had groene knolamaniet gegeten, een paddestoel die erg lijkt op een gewone champignon, maar juist zeer giftig is.

En als je even googlet op die paddestoel dan lees je dat de schade aan je lever zich pas een paar dagen later openbaart....
dinsdag 8 oktober 2019 - 23:49
verbena46

Verbena46

Ook hier elk najaar gebeuren er weer nare ervaringen met paddestoelen.
Ervaren (!!!) zoekers maken soms toch fouten met dodelijke gevolgen.
Soms is het verschil zo nihiel dat je de goede niet onderscheiden kan van de giftige
zoals Carib ook al schreef.
Het is een gevaarlijke hobby !


woensdag 9 oktober 2019 - 18:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon