menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Komkommer ziek?

Ga naar meest recente reactie

Jojonline

Jojonline

Mijn komkommerplant begint op de oudere bladeren plekken en gaatjes te vertonen, maar ik heb geen insecten daar direct bij kunnen vinden. Zou iemand me kunnen vertellen wat er mogelijk met mijn plant aan de hand is en wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt.

Groenten

zondag 26 mei 2019 - 12:54
Patrikc

Patrikc

Die bladeren worden constant belaagd door insecten, schimmels, brandende zon, wind... het is niet abnormaal dat oudere bladeren er niet meer zo stralend uitzien en het is ook niets om je zorgen over te maken.
maandag 27 mei 2019 - 07:39
1942adr

1942adr

Hi,
Komkommers kunnen slecht tegen directe zonnestralen(vooral in serre)
Het beste advies voor komkommers en tomaten zijn gegriffelde planten: zijn wat duurder per plant maar de tomaten en komkommers zijn van uitstekend kwaliteit .
Groeten
woensdag 12 juni 2019 - 17:29
KoenR

KoenR

Ik zit ook met problemen,

begin van de maand 3 mooie komkommers kunnen oogsten en nu verdrogen ze een voor een, ze worden na het bloemen amper 1 a 1,5cm en dan verdorren ze. Ik heb precies ook een aantal kleine kevertjes gezien op de plant, heb ze proberen te fotograferen maar ze zijn echt heel klein, ik denk een 0.5 a 1mm ofzo. Iemand tips... Heb de plant uit de serre gehaald om verdere besmetting te voorkomen... En ik heb nu met netelgier eens geprobeerd om ze weg te krijgen maar vrees dat dat niet straf genoeg zal zijn... Chemische producten gebruik ik liever niet...

Iemand al zo iets tegen gekomen?

Verder ziet de plant er redelijk goed uit...


Groenten

dinsdag 25 juni 2019 - 15:55
KoenR

Tekst aangepast

KoenR

en de kever...

Groenten

dinsdag 25 juni 2019 - 15:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon