menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mini komkommer

Ga naar meest recente reactie

ruddy

Ruddy

Hallo,
We hebben sinds kort onze nieuwe serre in gebruik. We hebben er oa mini komkommer plantjes instaan. Ik meende ergens gelezen te hebben dat we de vruchtjes in de eerste 5 oksels moesten verwijderen. Nu groeien er hier echter weer aan. Moet ik deze opnieuw verwijderen?

Groeten.
maandag 30 april 2018 - 19:17
Patrikc

Patrikc

Enkele dagen wachten, dan verwijderen als ze groot genoeg zijn om op te eten.
maandag 30 april 2018 - 20:28
ruddy

Ruddy

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Er was me gezegd dat dat ik de kleine vruchtjes in de eerste vijf okslels moest verwijderen. Je kan het vergelijken met het dieven van tomaten planten. Nu is mijn vraag of ik ze weer moet dieven in de eerste vijf oksels aangezien er nu weer kleine vruchtjes aankomen. Ik kan ook verkeerd ingelicht zijn en is het dieven misschien helemaal niet nodig. Nog totaal geen ervaring met mini komkommers.
maandag 30 april 2018 - 20:55
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

https://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/gewasonderhoud-bij-minikomkommers/amp

Het is een kwestie van evenwicht zoeken tussen vegetatieve en generatieve groei. Moeilijk te zeggen zonder de plant te zien of hij al een vrucht aan kan zonder de verdere groei te belemmeren... gezien het slechte weer zou ik ze maar weg nemen, de zomer duurt nog lang genoeg
maandag 30 april 2018 - 23:29
dannygerrits

Dannygerrits

heb ze in een pot buiten staan en heb ze gewoon hun goesting laten doen en staan in de volle zon de vruchten zijn niet te tellen ze zijn wel ondersteund door stokken
donderdag 16 augustus 2018 - 23:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon