menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat kan ik nog allemaal in mijn serre zetten?

ruddy

Ruddy

Normaal gaan we in april onze nieuwe serre zetten waar de kippen enkele jaren gescharreld hebben. Ik vermoed dat deze grond nu wel voldoende bemest is door de kippen. Misschien nog enkel extra compost eronder mengen van iok dit jaar?
Hoe kan ik dit het best de volgende jaren bemesten? Moet de grond ook geregeld nat gezet worden?
Afmeting serre is 2m30 op 4m50.
We willen er ongeveer het volgende in zetten 4a5 Tom planten, 2 kerstomaten, 2 mini komkommer, 2 puntpaprika. Ik vermoed dat er nog ruimte is voor iets anders. Iemand enig idee wat er nog bij kan?

Alvast bedankt voor de reacties.
zaterdag 24 februari 2018 - 17:19
jdcoster

Jdcoster

Een aardbeientoren of enkele hangbakken met aardbeien boven elkaar.?
zaterdag 24 februari 2018 - 18:44
Dany

Dany

pigmenten (pepers), aubergine, meloenen enz...
maandag 26 februari 2018 - 14:15
Driez

Driez

Extra compost zal denk ik niet nodig zijn, kippenmest is al straf genoeg. Misschien daarom het eerste jaar ook zeker niet te veel (stikstof)bemesting.
Ik werk elk jaar na de oogst kippenmest en bladcompost onder de aarde. halverwege nog wat van die speciale korrels voor vruchtgewassen (met kalium). Nat zetten doe ik niet, heb dat ooit wel gedaan in de zomer maar dan komt er precies rapper schimmel. Wel af en toe eens alles kort natspuiten, maar niet de tomaten.
Ik heb behalve tomaten, meloenen en aubergine nog in de serre: pepino (meloenpeer), erwtjes, bonen, en meestal ook sla en kolen als nateelt nadat de tomaten geplukt zijn. Soyabonen heb ik ook eens gehad, heel lekker maar niet zo veel opbrengst.
donderdag 22 maart 2018 - 15:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon