menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Oude zaden

Ga naar meest recente reactie

Rialle Dorren

Tekst aangepast

Rialle Dorren

Heb nog oude zaden liggen van mooie soorten tomaten, pepers en paprika's van 2011 en eerder. Zouden deze nog kiemkrachtig zijn?
woensdag 31 januari 2018 - 19:48
Victor44

Victor44

Heb verleden jaar de proef op de som gedaan,ik zaaide van 2007,8,10 en later .Ze kwamen allemaal boven en gaven nog steeds een goed resultaat!
donderdag 1 februari 2018 - 15:32
Rialle Dorren

Rialle Dorren

Dank jullie wel!
Dat is mooi om te horen Victor. Dacht al dat ik alles kwijt was! Zaaide je alleen oude tomatenzaden of ook van de pepers en paprika's?
vrijdag 2 februari 2018 - 12:09
Victor44

Victor44

Neen Rialle,geen paprika's of pepers meer, daar de zaden van meer dan 2 jaar niet meer ontkiemden ! De tomatenzaden van jaren geleden daarentegen waren bijna allen even snel als de nieuwe zaden..
grtjs
vrijdag 2 februari 2018 - 12:41
satomi

Satomi

Hoi Rialle. Voor tomatenzaadjes kan je gewoon de zaden uit de tomaten die je koopt drogen en daarna zaaien. Je weet dan alleen niet welk ras het is.
Je kan zelfs plakjes tomaat in de aarde leggen en je zal allemaal nieuwe plantjes krijgen. Heel grappig om te zien: https://www.youtube.com/watch?v=cLfpeUtyDII
Volgens mij kan je dat ook met pepers en paprika doen.
vrijdag 2 februari 2018 - 21:48
Rialle Dorren

Rialle Dorren

Dank voor je reactie Satomi, maar het gaat mij dus wel degelijk om het ras.
zondag 4 februari 2018 - 12:32
renate67

Renate67

Mijn peper zaadjes uit 2014 zijn prima gekiemd.
En mijn oude aubergine zaadjes (witte eieren-vorm) die vlg verpakking maar tot eind 2016 goed waren zijn ook gekiemd.
Wel minder oud, maar proberen kan altijd, desnoods met deno-methode dan neemt het weinig ruimte in mocht het iets meer doen.
Ik voeg link naar uitleg over deno-mehode bij:
https://www.mooiemoestuin.nl/zaaien-en-zaden/deno-methode/
woensdag 28 maart 2018 - 12:03
dannygerrits

Dannygerrits

als ze ouder zijn als 2 jaar dan gaan ze weg en dan begin ik
het jaar met vers matriaal
maandag 20 augustus 2018 - 20:00
JackDaniels

JackDaniels

Tomaten gezaaid uit 2010. Nog nooit zulke dikke tomaten gehad. Teton de Venus. Zwaarste woog 1145 gram. Tweede werd een tomaat van 945 gram. En de rest schommelt tussen 400 en 800 gram.
vrijdag 21 september 2018 - 00:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon