menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welke groenten kan ik nog zaaien ?

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

Allen gegroet.

Ik heb er een lapje grond bij en vraag me af wat ik nog kan bijzaaien, want ik ken deze materie niet goed genoeg ...

Ik heb reeds gezaaid : rode biet, wortels, koolraap, tuinboon, courgettes, ijsbergsalede,koolrabi en peterselie.

En eigenlijk heb ik maar 2 criteria :
-dat ik nog op tijd ben
-liefste niet te veel nitraatrijke groenten ... ik heb darmkanker gehad ...

Dank op voorhand
vrijdag 12 mei 2017 - 10:03
LT
vrijdag 12 mei 2017 - 10:15
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Op het internet Diana's mooie moestuin. Geeft geweldige informatie. Maar je kunt nog boontjes of stokbonen zetten je bent ruim op tijd. Half mei of iets later.
vrijdag 12 mei 2017 - 10:34
leerling

Leerling

De ijsheiligen zijn nog maar pas aangekomen. Zoals je in de kalenders kan zien, kan je nog massa's zaaien.

Niet zeker van het nitraatgehalte, maar sluimererwtjes, kervel, snijbiet, postelein, pompoen, Nieuw-Zeelandse spinazie, snijbonen... zijn hier lievelingetjes.
Je kan ook aanvullen met plantgoed: broccoli, selder, prei, tomaten...

Tenzij jullie thuis met velen zijn, wil je misschien je lievelingsgroenten met kleine beetjes en met tussenpauzes van een week of wat zaaien. Anders is bv. al je sla samen oogstklaar terwijl je er een paar weken later geen meer hebt.

Je kan ook een hoekje maken met tuinkruiden (hoe dichter bij de deur, hoe meer je geneigd bent om ze echt te gebruiken). Sommige kruiden kan je zelfs inzetten als bodembedekker (Oreganum vulgare 'Compactum', Thymus praecox, Galium odoratum...)

zaterdag 13 mei 2017 - 01:23
jozefleon

Jozefleon

Hartelijk dank voor alle reacties en sorry voor laat antwoord
zondag 21 mei 2017 - 10:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon